چرا نباید لوستر را شست؟ /کدام قسمت قابل شست‌وشو است؟

لوستر یک چراغی برای نورپردازی و وسیله ای شیک است که علاوه بر تامین نور می تواند به هر اتاقی زیبایی خاصی بدهد.
هنگام خرید لوستر شاید بزرگترین دغدغه بعد از انتخاب مدل از نظر ایجاد نور مناسب نحوه نصب لوستر باشد که میبایست دقت شود که محل نصب لوستر در سقف طوری باشد که وزن لوستر را تحمل کند و همچنین هنگام اتصال لوستر به منبع برق،سیم کشی و اتصال دهنده های الکتریکی در محل نصب موجود باشد.
بعد از رد کردن این مراحل و هنگامی که زمان تمیز کردن لوسترها فرا می‌رسد دغدغه و چالش های جدید نیز آغاز می‌شود.
با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که لوستر یک وسیله برقی است و نباید شسته شود. شستن لوستر می تواند آسیب جدی به سیم کشی داخلی وارد کرده و خطرات الکتریکی ایجاد کند.
سیم کشی لوستر ظریف و پیچیده است و به راحتی در اثر آب آسیب می بیند. آب می تواند باعث اتصال کوتاه یا حتی جرقه شود و این می تواند منجر به آتش سوزی الکتریکی یا خطر شوک گردد.
علاوه بر این، آب می‌تواند به داخل لامپ‌ها نفوذ کند و به لامپ‌ها و سایر اجزای داخل آن آسیب برساند.
منظور از عدم شستن لوستر گرفتن لوستر زیر آب به صورت مستقیم است.
در برخی شرایط و برخی افراد ممکن است برای تمیز کردن لوسترها، آن را از جای مورد نظرباز کنند و یا در همان محل به شستن لوستر با فشار آب مستقیم بپردازند که این موضوع به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود و خطرات جانی و مالی به دنبال خواهد داشت
و حتی ممکن است نیاز به تعمیرات یا تعویض های پرهزینه شود تا همه چیز شاید به حالت اولیه خود بازگردد!
از جمله این خطرات می‌توان به آب‌گرفتگی قسمت‌های داخلی لوستر و یا سرپیچ‌ها اشاره نمود که ممکن است دچار حادثه برق‌گرفتگی و یا اتصالی و موجب آسیب رسیدن به لامپ‌ها و سیم‌کشی داخلی لوستر شود.

علاوه بر احتمال خطرات الکتریکی، شستن لوستر می تواند به ظاهر آنها نیز آسیب برساند. اجزای فلزی یک لوستر به راحتی توسط آب یا محصولات تمیز کننده خراشیده یا کدر می شوند که این باعث کاهش جذابیت و زیبایی ست.

توجه به تمیزی و زیبایی لوسترها بسیار حائز اهمیت است، اما روش‌های نادرست و غیراصولی برای تمیزی به دلایل مهمی که در بالا گفته شد می‌تواند صدمات بسیاری را متوجه افراد زیادی کند، پس راه حل چیست؟
در ادامه بهترین روش شست و شوی لوستر را برای شما به صورت چک لیست و مرحله ای استخراج کردیم.
چک لیست جهت شست و شوی لوستر ها :

1. در ابتدا برق لوستر را قطع کنید.
2. همه لامپ ها را بردارید و کنار بگذارید.
3. یک پارچه نرم را در مخلوطی از آب گرم و صابون یا مایع ظرفشویی ملایم آغشته کنید.
4. هر یک از قسمت های لوستر را با پارچه صابونی آماده شده پاک کنید و مطمئن شوید که به تمام شکاف ها و گوشه ها وارد شده اید.
5. با یک پارچه نیمه مرطوب قسمت هایی که با پارچه صابونی دستمال کشیده بودید دوباره پاک کنید تا صابون ها پاک شوند.
6. هر قسمت را با یک پارچه تمیز و خشک دستمال کنید تا از ایجاد لکه های آب روی سطح فلزی لوستر جلوگیری شود.
7. همه لامپ ها را دوباره نصب کنید و برق را روشن کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی کار می کند.

در آخر باید بگوییم مطمئن شوید که از آب در تمیز کردن لوستر بیش از حد استفاده نمی‌کنید زیرا استفاده از آن علاوه بر خطرات مربوط به موارد الکتریکی که در مورد آن صحبت کردیم در طول زمان از لحاظ زیبایی نیز باعث آسیب خواهد شد.
آب می تواند به کریستال های ظریف و اجزای فلزی آسیب برساند، می تواند قطعات فلزی را خورده و به مرور زمان باعث زنگ زدگی یا تغییر رنگ آنها شود، همچنین می تواند به دلیل رسوبات معدنی باعث کدر شدن لوسترهای کریستالی نیز شود.

 

در صورتی که به خدمات چراغ و روشنایی همچون نصب لوستر، انواع چراغ، هالوژن و… نیاز داشتید؛ می‌توانید از طریق وب سایت ویپان یا تماس تلفنی درخواست خود را ثبت کنید و از کمک تکنسین های متخصص ما برخوردار شوید، همچنین شما می‌توانید قیمت دقیق خدمت خود را از هردو روش بالا دریافت کرده و از ضمانت 45 روزه خدمات ما بهره‌مند شوید.

نظرات بسته شده است.

درخواست خدمات تخصصی برق