علت آب دادن کولر چیست ؟

اگر کولر در پشت‌بام باشد معمولاً همسایگان طبقات آخر اولین نفرهایی هستند که متوجه می‌شوند که کولری آب می‌دهد بنابراین داشتن یک سرویس‌کار متخصص می‌تواند با بررسی‌های لازم در زمان سرویس و رفع مشکلات باعث شود که این مورد برای کولر به وجود نیاید هرچند این مشکل می‌تواند مدتی بعد از استفاده از کولر نیز ایجاد شود.

درهرصورت این مشکل علاوه بر هدررفت آب و مزاحمت برای همسایگان طبقات بالا باعث خراب‌شدن سقف و پشت‌بام، تاثیر در بازدهی کولر و همچنین خرابی آن نیز خواهد شد بنابراین باید به‌سرعت مشکل برطرف گردد.

آب دادن کولر علت‌های مختلفی دارد که به ترتیب آنها را باهم بررسی می‌کنیم.

1 – ابتدا دقت کنید که آب از کدام قسمت از کولر نشتی دارد اگر آب از کناره‌های کولر سرازیر شود به‌احتمال خیلی زیاد شناور کولر خراب یا از تنظیم خارج شده است؛ بنابراین با تنظیم درست یا تعویض شناور مشکل حل خواهد شد.

2 – اگر نشتی آب از زیر کولر بود به‌احتمال زیاد به علت سوراخ شدن و پوسیدگی کف کولر این مورد پیش‌آمده است. برای این کار بهتر است آب کولر را تخلیه کنید و بعد از خشک‌شدن کف، سوراخ‌های کف کولر را پیدا کنید، گاهی با استفاده از قیرهای مخصوص کف کولر در صورت ریز بودن سوراخ‌ها می‌توان مشکل را حل کرد، اما جای نگرانی نیست درصورتی‌که از این طریق قابل‌حل نباشد نیاز به تعویض کامل کولر نیست و کفی کولرها قابل تعویض هستند.

3 – در مواردی هم احتمال درست جا نخوردن یکی از درب‌های کولر و یا درست متصل نشدن مهره ممگی شلنگ کولر به پشت شناور و یا شیر آب نیز وجود دارد که همگی موارد باید چک شوند.

در هر سه مورد از موارد بالا پیشنهاد ما استفاده از متخصص‌های باتجربه ویپان هست چرا که با تشخیص درست می‌توانند شمارا از هزینه اضافی دور کنند. برای استفاده از  سرویس کولر آبی و اطلاع از قیمت‌ها از طریق   وب سایت ویپان یا با شماره‌ ما در تماس باشید.

شماره تماس :02191013700

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق