موتور کولر آبی را باید تکان دهم تا شروع به کارکردن کند علت چیست؟

گاهی دست به آچاری باعث می‌شود در صورت کارنکردن موتور کولر بدون بوی سوختگی با علائم ظاهری به سراغ موتور کولر برویم و با تکان دادن موتور کولر آبی، موتور شروع به حرکت کند، مشکل این که موتور کولر با هل دادن شروع به حرکت می‌کند از دو صورت خارج نیست.

در ادامه تک‌به‌تک این دو مورد را بررسی می‌کنیم.

  • یکی از علت‌ها می‌تواند عدم استفاده از سایز مناسب و عدم رگلاژ صحیح تسمه باشد در واقع درصورتی‌که تسمه به سفتی بسته شده باشد موتور قدرت چرخاندن آن را ندارد بنابراین در واقع شما با کمک‌کردن به تسمه باعث کارکردن موتور کولر خواهید شد و اگر روند به همین صورت ادامه پیدا کند با فشار آمدن بیش از اندازه به موتور، موتور کولر دچار آسیب خواهد شد.
  • علت دوم این است که موتور دچار مشکل شده است، ممکن است بگویید که بعدازاین عمل موتور به‌درستی کارکرده و مشکلی ندارد. موتور کولر از اجزای مختلفی تشکیل شده است که درون آن قرار دارد اجزایی مثل بوش یا بلبرینگ، سیم‌پیچی، استارتر یا سیم‌پیچ راه‌انداز بنابراین وقتی موتور کولر را می‌بایست هُل بدهید تا شروع به کارکردن کند و از رگلاژ صحیح تسمه و سایز مناسب آن مطمئن هستید مشکل از استارتر یا بوش‌های موتور شماست و با تعویض به‌موقع این قطعات از آسیب به سم پیچی اصلی و هزینه اضافی جلوگیری خواهد شد.

شاید انجام و علت تشخیص این مشکل کاری به‌ظاهر ساده به نظر بیاید درصورتی‌که تشخیص درست این مورد نیازمند تجربه و تخصص است، برای حل این مشکل و تعمیرات کولر آبی خود از دو طریق تماس تلفنی یا وب‌سایت ویپان با ما در ارتباط باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق