چرا برق کولر آبی خود به‌ خود قطع شده است؟

هنگامی که برق کولر خودبه‌خود قطع می‌شود، شاید این‌طور به نظر برسد که حتماً نیاز به متخصص برق است، باید بگوییم این تفکر درست است اما در برخی از موارد ممکن است با چک کردن دو مورد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم خودتان مشکل را حل کنید و درصورتی‌که از آن موارد نبود حتماً باید از یک برق‌کار حرفه‌ای کمک بگیرید.

1 – ابتدا چک کنید که فیوز مرتبط با برق کولرتان که در جعبه مینیاتوری هر واحد قرار دارد به سمت بالا باشد و به‌ اصطلاح نپریده باشد، معمولاً برای کولر آبی یک کلید مینیاتوری جدا کشیده شده است.

2- درب کولرتان را باز کنید و روی موتور کولر خود را چک کنید، بر روی برخی از موتورهای کولر آبی  یک دکمه قرمزرنگ وجود دارد (کار فیوز را انجام می‌دهد) ، گاهی این دکمه اصطلاحاً می‌پرد و با زدن آن مجدد کولر شروع به کار خواهد کرد البته لازم به ذکر است که باید بررسی شود که علت این اتفاق چه بوده است تا از ایجاد مشکلات و هزینه‌های اضافی در آینده جلوگیری کرد که در تشخیص آن باید از متخصص برق کمک بگیرید.

درصورتی‌که مشکل از دو مورد بالا نبود نوبت آن شده که از یک برق‌کار حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید ما در شرکت ویپان جهت انجام تعمیرات کولر آبی شما از طریق تماس تلفنی و وب‌سایت ویپان در کنار شما هستیم.

برای آشنایی با ادامه روند کار برق‌کار مراحل را به‌صورت زیر دنبال کنید:

3- اتصالات کابل کولر را از پشت کلید کولر چک می‌کنند تا از  درستی اتصالات و سالم بودن کلید کولر آبی مطمئن شوند.

4- اتصالات جعبه تقسیم داخل کولر آبی را چک می‌کنند تا از سالم بودن کابل و اتصالات در آن قسمت مطمئن شوند.

5- از اتصالات درست کابل از جعبه تقسیم به پمپ و موتور کولر آبی در داخل کولر آبی و همچنین سالم بودن هر دوی این اجزا اطمینان پیدا می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق