چطوری برق کولر چک کنیم ؟

چک کردن برق کولر کاری کاملاً تخصصی است و باید حتماً این کار توسط افراد متخصص و برق‌کاران کاربلد و حرفه‌ای انجام شود که شما می‌توانید از متخصصین شرکت ویپان کمک بگیرید تکنسین‌های ویپان به طور دقیق مشکل را تشخیص داده و به شما در صرفه‌جویی هزینه‌ها کمک کنند.

برای آشنایی بیشتر با مراحل این کار در ادامه همراه ما باشید.

  • ابتدا تقسیم داخل کولر و اتصالات موتور را چک می‌کنند که همه سیم‌ها به‌صورت ظاهری درست وصل شده باشد.
  • پمپ را روشن کرده و با لامپ تست یا ولت متر سیم‌های پمپ را تست می‌کنند.
  • در مرحله بعد دور کند را روشن کرده و مجدداً با لامپ تست یا ولت متر چک می‌کنند.
  • در مرحله سوم به سیم دور تند لامپ تست یا ولت متر را وصل می‌کنند

در تمامی این مراحل اگر لامپ تست یا ولت متر روشن شد و پمپ و موتور هم روشن شد، برق مشکلی ندارد. اگر لامپ یا ولت متر روشن شد و پمپ یا موتور روشن نشد مشکل از پمپ یا موتور است. اگر لامپ یا ولت متر روشن نشد مشکل از کلید کولر یا کابل کولر است. در این صورت مراحل را به‌صورت زیر ادامه می‌دهند:

  • به پایین رفته و کلید کولر را چک می‌کنند اگر فازمتر برای تک‌تک کلیدها روشن شد یعنی ایراد از کابل کولر است و باید تعویض شود.

نکته: اگر پمپ را بزنیم و باقی کلیدها خاموش باشد ولی همچنان فاز داشته باشد ایراد از کابل کولر است. اگر تند یا کند را بزنیم ولی هر دو آنها فاز داشته باشد، ایراد می‌تواند از موتور یا کابل کولر باشد، بنابراین برای این مورد به بالا رفته سیم کند و تند را از موتور باز می‌کنند سپس به پایین آمده و مجدداً تست می‌کنند که آیا تند و کند هم‌زمان دارای فاز هستند یا خیر، اگر بودند قطعاً ایراد از کابل است، اگر نبودند ایراد از موتور است.

هشدار: ازآنجایی‌که در تمامی این مراحل برای تشخیص عیب برق اصلی در جریان است هرگز برای حل این مشکل خودتان اقدام نکنید چرا که حتماً خطر برق‌گرفتگی و آسیب جانی و مالی را در بر دارد.

برای ثبت ثبت درخواست سرویس کولر آبی و استفاده از متخصصین شرکت ویپان با ما از طریق وب سایت ویپان  یا تماس تلفنی در ارتباط باشید.

شماره تماس: 02191013700

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق