کدام قسمت کولر را روغن‌کاری کنیم؟

به تعبیری در ذهن همه این‌طور به نظر می‌آید که اگر کولر را روغن‌کاری کنند یعنی سرویس کولر صورت‌گرفته است، این اشتباه وقتی بزرگ‌تر می‌شود که تمامی قسمت‌های کولر را بدون اطلاع از تبعات آن روغن‌کاری می‌کنند.

روغن‌کاری کولر در سرویس کولر یکی از موارد به‌ظاهر ساده اما مهم است و مهم‌تر از آن قسمت‌هایی است که مجاز به روغن‌کاری آن هستیم.

مهم‌ترین قسمتی که نیاز به روغن‌کاری دارد یاتاقان‌های کولر آبی است که در دو طرف کولر هستند وظیفه یاتاقان نگه‌داشتن میل شفت است که محور اصلی کولر میل شفت است  پس واضح است علاوه بر سالم بودن یاتاقان‌ها روغن‌کاری کافی و به‌موقع این قطعات باعث روان‌تر شدن آنها در کمک به چرخش میل شفت خواهد شد. نحوه روغن‌کاری یاتاقان‌ها نیز به این صورت است که روی یاتاقان‌ها یک درپوش کوچک وجود دارد با باز کردن آن می‌توانید روغن را درون آن بریزید دقت بفرمایید که از روغن خوب و باکیفیت استفاده کنید.

یکی دیگر از جاهایی که در زمان سرویس نیاز به روغن‌کاری دارد پمپ کولر است در پمپ کولر یک میله در وسط آن وجود دارد که در زمان سرویس پس از شستشو پمپ یک الی دو قطره را روی آن میله ریخته و برعکس بچرخانید.

نکته مهم: استفاده از روغن روی موتور کولر، تسمه، فولی کولر ممنوع است. در صورت روغن‌کاری این قسمت‌ها موتور کولر دچار آسیب می‌شود و هزینه اضافی برای شما به وجود می‌آورد.

همان‌طور که اشاره شد، درست است که روغن‌کاری یک کار به‌ظاهر ساده است اما  در سرویس کولر آبی یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار است بنابراین با استفاده از متخصصین باتجربه و قابل‌اعتماد ویپان یک سرویس کولر حرفه‌ای و باکیفیت دریافت کنید. برای ثبت سفارش خود در زمینه سرویس کولر آبی یا روغن‌کاری اصولی از طریق شماره تماس ما یا وب‌سایت ویپان با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس: 02191013700

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق