کلید تند کولر آبی کار می‌کند اما کندکار نمی‌کند علت چیست؟

درصورتی‌که با این مشکل روبرو شدید که کلید تند کولر آبی کار می‌کند اما کلید کند کولرتان کار نمی‌کند موارد را به‌صورت مراحل زیر بررسی کرده و مشکل را رفع کنید.

البته دقت کنید که در تمامی این مراحل برق اصلی برای پیداکردن مشکل باید در جریان باشد بنابراین نیازمند یک متخصص برق است و برای افراد عادی قطعاً خطر برق‌گرفتگی وجود دارد. برای اعزام برق‌کار حرفه‌ای جهت تعمیرات کولر آبی خود از طریق وب‌سایت ویپان یا شماره تماس شرکت با ما در ارتباط باشید.

چک کردن مراحل برای عیب‌یابی و رفع مشکل به‌صورت زیر است:

  • ابتدا تقسیم داخل کولر و اتصالات موتور را نگاه می‌کنیم که همه سیم‌ها به‌صورت ظاهری درست وصل شده باشد.
  • پمپ را روشن می‌کنیم و با لامپ تست سیم‌های پمپ را تست می‌کنیم
  • در مرحله بعد دور کند را روشن می‌کنیم و مجدداً با لامپ تست چک می‌کنیم
  • در مرحله آخر به سیم دور تند لامپ تست را وصل می‌کنیم

در تمامی این مراحل اگر لامپ تست روشن شد و پمپ و موتور هم روشن شد، برق مشکلی ندارد. اگر لامپ روشن شد و پمپ یا موتور روشن نشد مشکل از پمپ یا موتور است. اگر لامپ روشن نشد مشکل از کلید کولر یا کابل کولر است، بنابراین به پایین رفته و کلید کولر را چک می‌کنیم اگر فازمتر برای تک‌تک کلیدها روشن شد یعنی ایراد از کابل کولر است و باید تعویض شود.

نکته: اگر پمپ را بزنیم و باقی کلیدها خاموش باشد ولی همچنان فاز داشته باشد ایراد از کابل کولر است. اگر تند یا کند را بزنیم ولی هر دو آنها فاز داشته باشد، ایراد می‌تواند از موتور یا کابل کولر باشد، بنابراین برای این مورد به بالا رفته سیم کند و تند را از موتور باز می‌کنیم سپس به پایین آمده و مجدداً تست می‌کنیم که آیا تند و کند هم‌زمان دارای فاز هست یا نیست و اگر بود قطعاً ایراد از کابل است، اگر نبودند ایراد از موتور است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق