کولر آبی را روشن می‌کنم فیوز می‌پرد علت چیست؟

گاهی با روشن شدن کولر آبی متوجه می‌شویم فیوز مینیاتوری مرتبط با آن به‌اصطلاح می‌پرد. درواقع فیوز مینیاتوری با زدن دکمه کلید کولر جریان برق را قطع می‌کند. تشخیص این که این علت از چه چیزی می‌تواند باشد و نحوه رفع مشکل آن به چه صورت است نیاز به یک برق‌کار متخصص و باتجربه دارد. ما در شرکت ویپان و از طریق وب‌سایت ویپان و شماره تماس شرکت می‌توانیم تکنسین‌ها متبحر و زبده خود را در اختیارتان قرار دهیم.

در ادامه برای آشنایی شما با مراحل کار و نحوه عیب‌یابی و حل مشکل با ما همراه باشید.

با به‌وجودآمدن این مشکل اول تک‌تک کلید کولر را تست کنید به این صورت که ابتدا کلید پمپ را فشار دهید و منتظر بمانید درصورتی‌که مینیاتوری پرید نیاز است تشخیص دهیم که عامل این اتصالی چیست؛ بنابراین به پشت‌بام رفته و تمامی اتصالات جعبه تقسیم و پمپ را چک می‌کنیم اگر همه چیز برقرار بود پمپ را از مدار خارج کرده و پایین می‌رویم و مجدد کلید پمپ را می‌زنیم اگر مینیاتوری مجدد پرید ایراد از کابل است اگر نپرید ایراد از پمپ است درصورتی‌که همان ابتدا فیوز مینیاتوری جریان برق قطع نکرد و نپرید پس می‌توانید نتیجه بگیرید که پمپ و کابل مرتبط با پمپ سالم است و مشکلی در رسیدن جریان برق به پمپ نیز وجود ندارد بنابراین این بار دکمه کند یا تند کولر را بزنید اگر مینیاتوری پرید گزینه‌های پیشرو جهت چک کردن اتصالات جعبه تقسیم، کابل کولر (سیم مربوط به انتقال جریان برق موتور) و خود موتور کولر است.

برای تشخیص اینکه کدام مورد ایراد دارد در ابتدا اتصالات جعبه تقسیم داخل کولر آبی و اتصالات موتور را چک کنید که به‌صورت ظاهری درست متصل شده باشند. سپس سیم تند و کند موتور را از آن جدا کرده پایین آمده و مجدداً تست می‌کنیم اگر فیوز نپرید مشکل از موتور کولر است در غیر این صورت مشکل از کابل است.

نکته: همان‌طور که در بالا اشاره شد به دلیل خطر برق گرفتی انجام این خدمت نیاز به متخصص برق دارد و مجدداً توصیه می‌کنیم هرگز خودتان برای رفع آن اقدام نکنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق