کولر صدای ناهنجار می‌دهد علت چیست؟

یکی از شایع‌ترین مشکلات کولر صدای ناهنجاری است که تولید می‌شود صدایی شبیه به سابیده شدن دوتا فلز به همدیگر اگر با این مشکل مواجه شدید جهت تشخیص و رفع خرابی نیاز به تخصص و وقت بیشتری دارید.

همان‌طور که تشخیص درست در تمامی مشکلات فنی از مهم‌ترین فاکتورهاست در این مورد و مشکل نیز از اهمیت بسیار بالاتری برخورد دار است چرا که می‌تواند شمارا از هزینه‌های گزاف دور کند.

برای اینکه بیشتر در مورد علل بروز این مشکل و نحوه درست‌کردن آن آشنا شویم چک‌لیست زیر را دنبال کنید:

1 – اولین موردی که در کولر باید چک شود پوسیدگی یاتاقان‌های هر دو طرف در کولر است تشخیص اینکه صدای ناهنجار از یاتاقان‌ها هست و کدام یاتاقان دچار مشکل شده  امری تخصصی و نیاز به تجربه دارد اما درصورتی‌که توانستید تشخیص بدهید با تعویض این قطعه می‌توانید مشکل را رفع کنید.

2 – درصورتی‌که یاتاقان‌ها سالم باشند و صدای به وجود آمده از یاتاقان نباشد مورد بعدی که باید چک شود خود موتور کولر است، گاهی با خراب‌شدن بوش یا بلبرینگ داخل موتور کولر بدون هیچ بوی سوختگی این مشکل ایجاد می‌شود که جای نگرانی ندارد چرا که نیاز به تعویض موتور کولر نیست و با هزینه خیلی کمتر می‌توان قطعات داخلی موتور را تعویض کرد و مشکل را رفع کرد برای این کار نیاز است که موتور کولر را به یکی از شرکت های معتبر و مجاز تحویل دهید.

3 – در احتمالات کمی مشکل می‌تواند از پروانه داخل حلزونی کولر باشد که به دلیل ازدست‌دادن محوریت پروانه به دیواره کولر سابیده شده و این مشکل به وجود می‌آید، برای حل این مشکل دوراه خل وجود دارد استفاده از فاصله‌انداز (در صورت امکان) یا تعویض پروانه حلزونی کولر

البته گاهی اوقات شل شدن چند پره‌های داخل پروانه نیز باعث این مشکل می‌شود که با سفت شدن یا خارج‌شدن این پره‌ها می‌توان این مشکل را رفع کرد.

جهت این خدمت که نیاز به تشخیص درست و حرفه‌ای دارد از تکنسین‌های باتجربه و متخصص شرکت ما غافل نشوید. برای ثبت درخواست درخواست سرویس کولر آبی  با شرکت ویپان از طریق وب سایت ویپان یا شماره تماس‌های ما اقدام کنید.

شماره تماس:02191013700

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق