چرا موتور کولر کار میکند اما باد نمیزند ؟

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که بدون هیچ بوی سوختگی یا قطع شدن برق حس کردید که کولرتان ازکارافتاده است و بعد از اینکه دقت کردید متوجه شدید که موتور کولر کار می‌کند اما بادی از دریچه‌ها به داخل خانه‌تان وارد نمی‌شود، شاید اولین چیزی که در این مورد به ذهنتان برسد خراب شدت موتور کولرتان باشد.

اما باید بگوییم نگران نباشید درصورتی‌که موتور کولر دچار خرابی شود در بیشتر موارد بوی سوختگی به همراه دارد البته قطعاً بوی سوختگی مربوط به مشکل موتور کولر نیست اما یکی از احتمالات آن است، بنابراین درصورتی‌که متوجه شدید موتور کولر کار می‌کند اما باد نمی‌زند به ترتیب زیر مشکلات را جستجو و در صورت دست به آچار بودن آن را حل کنید.

1 – اولین چیزی که در این مواقع نیاز است چک کنید تسمه است چرا که در صورت پاره شدن تسمه یا افتادن تسمه هیچ بادی به سمت داخل هدایت نخواهد شد. برای این کار درب سمت موتور کولر را باز کنید و وضعیت تسمه را چک کنید.

2-  مورد دوم می‌تواند از در آمدن فولی روی موتور یا شل شدن آن باشد بهتر است به‌دقت آن را بررسی کنید.

3- درصورتی‌که هیچ‌کدام از موارد بالا نبود امکان قفل‌کردن یاتاقان‌ها نیز وجود دارد، در این صورت اگر موتور را در حالت روشن بگذارید امکان آسیب به خود موتور نیز وجود دارد.

دقت کنید باتوجه‌به اینکه اگر رگلاژ موتور و تنظیم تسمه و فولی به‌درستی انجام نشود موجب سوختن موتور کولر و هزینه اضافی خواهد شد بهتر است در صورت مواجه با این مشکل از متخصصین باتجربه ویپان استفاده کنید.

شما می‌توانید درخواست سرویس کولر آبی خودرا در وب سایت ویپان  ثبت و قیمت این خدمت را دریافت کنید یا با شماره شرکت 02191013700 تماس بگیرید تا پشتیبان‌های مرکز تماس در کمال صبر و حوصله درخواست شمارا ثبت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق