در آیفون تصویری صدای یک واحد قطع است، علت چیست؟

در مشکلات صدا در آیفون‌های تصویری مشکلی که بسیار رایج است این است که صدا در آیفون‌های تصویری ردوبدل نمی‌شود، ازآنجایی‌که سیم صدای رفت‌ و برگشت در آیفون‌های تصویری یک سیم است اما در آیفون‌های صوتی سیم صدای رفت‌ و برگشت جداگانه کشیده می‌شود.

درصورتی‌که صدا از بالابه‌پایین نیاید یا حتی برعکس از پایین‌به‌بالا صدا نرود و یا به‌طورکلی در آیفون تصویری صدای یک واحد قطع باشد یا حتی ضعیف باشد کافی است مراحل را به‌صورت زیر دنبال کنید تا مشکل را تشخیص و حل کنید.

  • به واحد موردنظر می‌رویم و سیم صدا را از پشت مانیتور آن واحد چک می‌کنیم از سربندی سیم صدا در پشت مانیتور آیفون تصویری اطمینان حاصل می‌کنیم بهتر است سربندی لحیم شود. دقت کنید شماره و نحوه بستن سیم صدا در برندهای مختلف آیفون متفاوت است، به طور مثال سیم صدا در آیفون‌های کوماکس شماره یک و در برند الکتروپیک شماره چهار است.
  • مانیتور را بازکرده و قطع کن مانیتور آیفون تصویری را با اسپری برد الکترونیکی شستشو می‌دهیم دقت کنید که اسپری به سایر قسمت‌های مانیتور آیفون تصویری پاشیده نشود.
  • مانیتور واحد موردنظر را به منزل یکی دیگر از واحدهایی که سیستم آیفونشان سالم است و هیچ مشکلی ندارد می‌بریم با این کار از سالم بودن مانیتور اطمینان حاصل می‌کنیم بدین صورت که اگر مانیتور در واحد همسایه هم همان مشکل را دارا بود نیاز به تعمیرات بردهای داخلی مانیتور یا تعویض برد صوت است و اگر ایراد نداشت مشکل از سیم صدای واحد موردنظر است.
  • سیم صدا را در تمامی اتصالات از صفحه جلو درب تا جعبه تقسیم در صورت وجود و تمام واحدهای پایین‌تر که سیم صدا از آنها عبور کرده چک کرده و مشکل را حل می‌کنیم مجدداً دقت بفرمایید بهترین حالت برای سربندی اصولی و درست لحیم‌کاری است.

 

درصورتی‌که نیاز به تعمیر و نصب آیفون تصویری خود داشتید روی کمک آیفون کاران حرفه‌ای ما حساب کنید شما می‌توانید از طریق وب‌سایت ویپان و یا شماره تماس شرکت با ما در ارتباط باشید.

02191013700

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق