فیوز کنتور برق باید بالا باشد یا پایین؟

این سؤال پرتکرار وجود دارد که فیوز کنتور برق باید بالا باشد یا پایین، برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم. در نحوه بستن استاندارد مینیاتوری وقتی به سمت بالا باشد در  برق در جریان است. اما از آنجایی‌که ممکن است استاندارد رعایت نشده باشد در ادامه همراه ما باشید.

در زمان نصب فیوزهای مینیاتوری باید به این مورد دقت شود که ورودی سیم فاز و یا نول در بالای فیوز قرار داشته باشد و خروجی در پایین فیوز مینیاتوری که در این حالت فیوز مینیاتوری در زمان بالا بودن شاسی جریان را عبور داده و به‌اصطلاح برق وصل است. اما درصورتی‌که ورودی فیوز مینیاتوری در پایین قرار گیرد و خروجی در بالا در زمان پایین بودن شاسی جریان عبور می‌کند.

چگونه ورودی و خروجی مینیاتوری را به طور قطعی تشخیص دهیم؟

راه‌حل ساده‌تر در صورت تشخیص ندادن ورودی و خروجی مینیاتوری، نوشته‌های روی بدنه مینیاتوری است که می‌توان به‌سادگی قسمت بالایی را ورودی و قسمت پایین را خروجی نام برد.

مدل بسته‌شدن مینیاتوری در کارکرد آن تأثیری ندارد اما ممکن است تکنسینی که در محل در حال کارکردن است. به‌صورت درست یا برعکس مینیاتوری را نصب کند که می‌توانیم با نوشته‌های روی مینیاتوری یا با تشخیص ورودی و خروجی توسط فازمتر این موضوع را بفهمیم.

یکی دیگر از راه‌حل‌های تشخیص این موضوع وجود نگه دارنده ریل در قسمت پایین (خروجی مینیاتوری) است. یعنی زمانی که نگه دارنده ریل مینیاتوری در قسمت پایین باشد شاسی قطع و وصل باید روبه‌ بالا باشد تا جریان برق وصل شود. در صورت بالا بودن این ریل علاوه بر برعکس بودن نوشته‌های روی مینیاتوری، زمانی جریان عبور می‌کند که شاسی مربوط رو به پایین باشد.

در نهایت همانگونه که می‌دانید فیوزهای کنتور انواع متفاوتی دارند که در موارد خانگی کنتورها باید 25 آمپر باشند.

برای نصب یا تعویض مینیاتوری‌ها و مرتب‌سازی ارتباط بین مینیاتوری‌ها بهتر است از افراد متخصص و وارد کمک گرفت تا برای وسایل برقی مورداستفاده و حتی خود مینیاتوری‌ها و سیم‌کشی مربوط مشکلی پیش نیاید؛ ما در شرکت ویپان با داشتن متخصصین با تجربه در زمینه برق از طریق وب‌سایت ویپان و یا شماره تماس می‌توانیم جهت خدمات مرتبط با سیم‌کشی ساختمان خدمت شما باشیم.

2 نظرات
  1. احسان می گوید

    سلام
    من الآن تست کردم و ورودی برق رو از پایین مینیاتوری دادم اما در حالت خاموش برقی عبور نکرد، یعنی تاثیری توی عملکرد در مقایسه با وقتی که ورودی برق رو از بالا میدیم نداشت. اتصال کوتاه هم ایجاد کردم و مینیاتوری قطع کرد.

  2. حسین ناصری می گوید

    اخر نگفتی فیوز کنتور باید چند امپر باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق