در صورت بروز حوادث برقی با کدام شماره تماس بگیریم؟

بعضی اوقات، حوادث و یا مشکلات برقی مختلفی در خانه یا محل کار رخ می‌دهد.

در صورت بروز حوادث برقی در نخستین قدم باید با حفظ خونسردی و آرامش، از متخصصین مربوطه کمک بخواهیم.

در صورت بروز حوادث برقی با کدام شماره تماس بگیریم؟

حادثه در اصل یک رویداد پیش‌بینی نشده است و زمانی رخ می‌دهد که هیچ‌کس انتظارش را نداشته و یا آن را جدی نمی‌گیرد، حادثه در شرایط مختلفی و به علل گوناگون رخ می‌دهد و می‌تواند منجر به سقوط از ارتفاع، سوختگی و انواع آسیب‌های جسمی، روحی و روانی شود.

هر حادثه‌ای که رخ می‌دهد اقدامات لازم و مختص خود را دارد و برای حوادثی از جنس حوادث برقی بهتر است قبل از اینکه به فکر درخواست کمک از دیگران باشیم به حفظ خونسردی خود به مصدوم کمک کرده و اقدامات اولیه را انجام دهیم.

در اغلب موارد علل بروز حوادث برقی تماس با تجهیزات برق‌دار است که می‌تواند با آگاهی کامل انجام شود و یا سهواً باشد و فرد از برق‌دار بودن تجهیزات بی‌اطلاع باشد، در حوادثی که در اثر تماس با تجهیزات برق‌دار رخ می‌دهد نسبت به شرایط محیطی و نوع قرارگرفتن فرد در محیط شرایط متفاوت است.

در شرایطی فرد حادثه‌دیده براثر تماس با تجهیزات برق‌دار دچار برق‌گرفتگی شده و شوک الکتریکی وارد شده به فرد باعث می‌شود قدرت حرکت‌کردن و فرار از محیط را نداشته باشد و در شرایطی نیز تماس با تجهیزات برق‌دار منجر به سوختگی فرد شده و یا حتی درصورتی‌که در ارتفاع باشد منجر به سقوط می‌شود.

بهتر است این را بدانیم که  تمامی حالت‌هایی که نوع حادثه مربوط به حوادث برقی باشد در ابتدا باید شرایط خطرناک موجود در محل حادثه را از بین ببریم و برای این کار باید جریان برق را از منبع تغذیه قطع کنیم تا بتوانیم به مصدوم کمک کرده و بعد از اطمینان از برطرف‌شدن شرایط خطرناک برای نجات جان مصدوم با اورژانس تماس بگیریم و اگر در محل آتش‌سوزی رخ‌داده باشد و یا فرد حادثه‌دیده در محلی باشد که دسترسی به آن سخت است باید با آتش‌نشانی تماس گرفت، در این مواقع اگر فرد دیگری در محل وجود دارد بهتر است از او برای اطلاع رسانی و تماس با اورژانس و آتش‌نشانی کمک بگیریم.

حوادث برقی همیشه به آسیب جانی ختم نمی‌شود و گاهی پیش می‌آید که فقط آسیب مالی و خسارت‌هایی به لوازم موجود در محیط وارد می‌شود که در این مواقع نیز ابتدایی‌ترین امر ممکن، قطع برق از منبع تغذیه بوده و بعد برای اطلاع از شدت آسیب وارد شده به لوازم می‌توان از تکنسین‌های مجرب آن حرفه درخواست کرد تا موضوع را بررسی کنند.

در مواردی که علت حادثه مربوط به اداره برق باشد؛ مانند نوسان ایجاد شده و یا دوفاز شدن شبکه که در اثر نول بریدگی و دلایل دیگری ایجاد می‌شود بهتر است با  شماره ۱۲۱ تماس گرفته و موضوع را به شرکت توزیع برق اطلاع داده و توسط آنها مورد بررسی قرار گیرد و البته در تمامی حالات بهتر است از یک تکنسین برق‌کار مجرب برای بررسی علت حادثه یاری گرفت.

در صورتی که پس از حوادث برقی و رفع مشکل نیاز به سیم‌کشی ساختمان شامل عیب یابی، تعویض یا تفکیک داشتید، می‌توانید با کارشناسان ویپان از طریق شماره 91013700-021 در تماس باشید و از مشاوره رایگان متخصصین ما برخوردار شوید.

همچنین می‌توانید از طریق وبسایت ویپان درخواست خود را ثبت کنید و از 45 روز گارانتی خدمات ما برخوردار شوید.

 

نظرات بسته شده است.

درخواست خدمات تخصصی برق