علت دو فاز شدن برق چیست؟

یکی از نشانه‌های دو فاز شدن برق وجود جریان فاز در هر دو سیم مربوط می‌باشد. که این مشکل اکثرا در زمانی اتفاق می‌افتد که جریان نول در سیم قطع شود و جریان فاز با اتصال با سیم مربوطه باعث دو فاز شدن برق مجموعه شود. برای آنکه بدانید چرا برق دو فاز شده و راه حل رفع این مشکل چیست در این مقاله همراه ما باشید.

دو فاز شدن برق می‌تواند به قطعات الکترونیکی اسیب جدی برساند و می‌توان با قطع کردن فیوز ورودی پس از اطلاع از این موضوع هزینه‌های ناشی از این اتفاق را کاهش داد. برای فهمیدن این موضوع نیز کافیست با یک فازمتر دو قسمت ورودی دوشاخه در پریز را تست کرد که در صورت روشن شدن چراغ فاز متر در هر دو از موضوع اطلاع پیدا کرد.

میتوان یکی از بهترین راه حل‌های جلوگیری از وقوع همچین مشکلاتی را نصب کردن یک محافظ کلی برای واحد یا ساختمان نام برد که این محافظ در صورت اتصالی برق و یا اختلال در سیم شامل جریان فاز یا نول برق خروجی از سمت دستگاه را قطع کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌تواند از اسیب وسایل الکتریکی جلوگیری کند. معمولاً مشکل دو فاز شدن برق می‌تواند در سربندی‌های سیم‌ها اتفاق بیفتد و یا در مسیر سیم کشی که داغ شدن بیش از حد سیم بر اثر استفاده‌ی بیش از حد مجاز سیم و یا فرسوده شدن آن اتفاق می‌افتد.

یکی از دلایل دیگر وقوع این ایراد دو فاز شدن برق از سمت سیم‌های ورودی اداره برق می‌باشد که به سادگی با چک کردن دو سیم بعد از کنتور و چک کردن ورودی‌های اولین مینیاتوری در تابلو برق ورودی ساختمان با فازمتر می‌توان از این موضوع اطلاع پیدا کرد و با قطع کردن مینیاتوری مربوطه از وقوع اختلا و ایراد در مدار داخلی ساختمان جلوگیری کرد و با شماره‌گیری تلفن ۱۲۱ این موضوع را اطلاع داد تا در سریع‌ترین زمان ممکن از سمت اداره برق بر طرف شود.

درصورتی‌که به برق‌کاران متخصص جهت رفع اتصالی برق نیاز داشتید در خواست خود را در وب‌سایت ویپان ثبت کنید، همچنین می‌توانید با تماس با شماره شرکت نیز درخواست خود را ثبت کنید، لازم به ذکر راست برای اتصالی کردن، برق‌کاران ویپان در کمتر از ۴۵ دقیقه خود را به محل شما می‌رسانند.

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق