جابه‌جایی کنتور برق بر عهده اداره برق است؟

جابه‌جایی کنتور برق در بسیاری از مواقع ضروری است و در یک سری از مواقع تعویض آن‌ها به دلیل تغییراتی که در ساختمان به وجود می‌آید لازم است.

آیا جابه‌جایی کنتور برق بر عهده اداره برق است؟

در خیلی از موارد برای همه ما پیش می‌آید که به دلیل بازسازی و بروزرسانی جعبه کنتور و یا فرسودگی تجهیزات و اتصالات موجود در داخل جعبه کنتور نیاز به تعویض آن داریم. این کار آن‌طور که به نظر می‌رسد ساده نبوده و دردسرهای خاص خودش را دارد.

همان‌طور که می‌دانید کنتورهای برق قدیمی و امروزی تفاوت‌های زیادی با هم دارند. کنتورهای جدیدالنصب در ساختمان‌ها همگی از نوع دیجیتال بوده و دقت بالایی در اندازه گیری مقدار برق مصرفی دارند. ولی کنتورهای قدیمی به دلیل عملکرد مکانیکی که دارند دارای تلورانس اندازه گیری بیشتری هستند.

در بیشتر موارد این تلورانس موجب بروز خطا در اندازه گیری شده. این خطاها اغلب موجب ثبت اطلاعات در مقیاس پایین‌تر می‌شود. به همین دلیل این موضوع یکی از موارد دردسرساز برای ما خواهد بود. زیرا اگر بخواهیم جعبه کنتور را تعویض کنیم مجبور به تعویض کنتور برق از سوی اداره برق می‌شویم ولی این امر نباید سبب شود تا ما ایمنی خود و خانواده خود را فدای باورهایی که ممکن است درست نباشند کنیم.

تعویض تابلو کنتورها در خیلی از مواقع لازم و ضروری می‌باشد و در مواقعی نیز جابه‌جایی آنها به دلیل نوع تغییراتی که در ساختمان ایجاد می‌شود لازم است.

بهتر است بدانیم که این امر باید توسط پرسنل اداره برق که برای نوع فعالیت درخواستی شما آموزش دیده شده‌اند. و طبق دستورالعمل‌ها و قوانین نظام مهندسی این کار را انجام می‌دهند صورت پذیرد.  برای این کار در ابتدا به اداره برق یا سامانه برق من مراجعه نموده و درخواست خود را اعلام می‌کنید. بعد از آن کارشناسان اداره برق به محل مراجعه نموده و محل جدید برای نصب کنتور را در صورتی که مطابق استاندارد توزیع باشد تأیید نموده و شما را از مراحل کار باخبر نموده و هزینه‌های مربوطه را بعد از کارشناسی مشخص نموده و مراحل کار استارت می‌خورد.

بهتر است بدانیم که انجام این کار بدون هماهنگی با اداره برق برخلاف قوانین می‌باشد. و در صورت انجام این کار بدون هماهنگی جریمه‌های سنگینی توسط اداره برق تعیین می‌شود.

درصورتی ک نیاز به سیم‌کشی ساختمان شامل عیب یابی، تعویض و یا تفکیک داشتید می‌توانید با شماره 91013700-021 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان متخصصین ما برخوردار شوید.

همچنین می‌توانید از طریق وبسایت ویپان درخواست خود را ثبت کنید و از 45 روز گارانتی خدمات ما برخوردار شوید.

 

 

 

 

نظرات بسته شده است.

درخواست خدمات تخصصی برق