آیفون تصویری تصویر ندارد برای همه واحدها، علت چیست؟

شاید برای هرکسی از ما شرایطی پیش بیاد که آیفون تصویری واحدمون تصویر نداشته باشه. و البته این مورد نه تنها برای یک واحد بلکه برای تمامی واحدها رخ داده باشه.
دقت کنید در زمانی که ایراد آیفون تصویریحالتی باشد که آیفون تصویری تصویر ندارد برای همه واحدها، می‌بایست در مرحله اول موارد زیر را بررسی کنید:

1- برق ورودی به صفحه چک شود. از سالم بودن ترانس (منبع تغذیه) آیفون تصویری و رسیدن ولتاژ مناسب به صفحه اطمینان حاصل شود.

2- با باز کردن صفحه جلو درب از اتصال درست سیم مشترک تصویر اطمینان حاصل شود. لازم به ذکر است که شماره سیم مشترک تصویر در برند های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند.

3- یک مانیتور تست و سالم را جلو درب آورده و با حذف سیم‌کشی مانیتور تست را به صفحه وصل کرده. سپس از عملکرد صفحه مطمئن می شویم. در واقع اگر صفحه سالم بود سراغ بررسی اتصالات و سیم‌کشی باید رفت. اگر صفحه به درستی عمل نکرد صفحه دچار مشکل شده است.

در این حالت باید قطعات داخلی آن از جمله دوربین، برد تصویر بررسی و در صورت امکان تعمیر یا تعویض شود.

4- برای بررسی سیم‌کشی و یافتن اتصالی می‌بایست تمام اتصالات از صفحه گرفته تا تقسیم و تک‌تک واحد ها چک شود.

برای فهم دقیق این موضوع کاربردی و فوت کوزه گری جهت یافتن راحت تر اتصالی در مثال زیر همراه ما باشید:

در نظر بگیرید که یک ساختمان 4 طبقه دو واحدی وجود دارد. برای چک کردن سیم‌کشی پیشنهاد می شود محدوده اتصالی را کوچک کنید. برای این کار از تقسیم جداکننده واحدها که اصولاً شرقی و غربی دارد کمک بگیرید. به این صورت که در ابتدا ورودی سیم‌های مشترک مثلاً سمت غرب را قطع کنید.

اگر سمت شرق مشکل نداشتن تصویر درست شد از همین سمت غرب مشکل وجود دارد و می بایست اتصالی را در واحد های سمت غرب دنبال کرد و بالعکس.

در نهایت عیب‌یابی آیفون‌های تصویری حرفه ای بسیارتخصصی است. از آنجا که حرفه‌برق، حرفه ای به شدت حساس است نیاز به متخصصین با تجربه و کار بلد دارد.

بنابراین می‌توانید جهت عیب‌یابی و نصب آیفون‌های تصویری درخواست خود را در وب‌سایت ویپان ثبت کنید. همچنین می‌توانید با تماس با شماره شرکت 02191013700 درخواست خود را ثبت کنید.

همچنین شما می‌توانید از هر دو روش تماس تلفنی و وبسایت، قیمت آنی و دقیق خود را  قبل از اعزام تکنسین دریافت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق