اقدامات لازم بعد از آب رفتن داخل پریز برق

در این مقاله می‌خواهیم در مورد آب رفتن داخل پریز برق و اقدامات بعد از آن صحبت کنیم این اتفاق ممکن است در اثر سهل نگاری و یا تعبیه نامناسب کلید و پریزها در مکان‌های نامناسب و یا شست‌وشوی محل قرارگیری پریزها اتفاق بیفتد که می‌تواند خطرات جانی و مالی جبران‌ناپذیری را در برگیرد. همچنین زمان‌هایی، به علت رسانا بودن آب و نزدیک بودن سیم فاز و نول بسته شده در پشت پریز، اتصالی برق اتفاق افتاده و ممکن است باعث پریدن فیوز مربوطه و یا آسیب رساندن به وسایل برقی وصل شده در آن محل شود.

خطرات جانی نیز در همین زمان با اتصال اعضای بدن فرد با قسمت خیس شده توسط آب می‌تواند رخ دهد که با زیادشدن فضای مربوط، شدت برق‌گرفتگی زیاد و توانایی گریز از آن محل هم  پایین می‌آید و ممکن است دچار حوادث جبران‌ناپذیری شود. برای این که بفهمیم که آیا آب داخل پریز برق رفته یا خیر مراحل زیر را دنبال کنید:

1_خیس بودن محل‌های نزدیک به پریز برق و یا خود پریز برق

2_قطع شدن کلی و یا جزئی برق مجموعه

3_پریدن فیوز به‌محض وصل کردن مجدد مینیاتوری

4_برق‌دار شدن قسمت‌های اطراف محل مربوط (تست با فازمتر)

اقدامات لازم زیر را برای جلوگیری از صدمات احتمالی به ترتیب انجام دهید:

1_قطع کردن کلی برق محل موردنظر

2_اطمینان پیداکردن از قطع شدن برق در مبدأ مسیر و چک کردن با ابزار برقی (فازمتر)

3_خشک‌کردن محل قابل‌دسترس و مطمئن شدن از اتصال درست قسمت‌های مختلف

4_اطمینان از خشک‌شدن محل اتصال پریزها با سیم‌ها در داخل کار (درون لوله‌های برق) و پشت پریز

5_وصل کردن برق محل موردنظر و چک کردن دقیق با ابزار برقی (فازمتر)

توجه: دقت داشته باشید تمامی مراحل ذکر شده می‌بایست با وسایل و تجهیزات کامل ایمنی انجام شود و از تردد افراد ناشی در محل موردنظر خودداری شود. پیشنهاد ما این است درصورتی‌که  می‌خواهید دیوارهایی که دارای پریز برق هستند تمیز کنید، برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، با قطع کردن برق محل و اطمینان از این موضوع و تمیزکردن پریز موردنظر توسط یک دستمال مرطوب (با دستکش ایمن) این کار را انجام دهید که احتمال وجود خطر را به پایین‌ترین حد ممکن کاهش دهید.

همچنین از افراد متخصص در ارتباط با روش‌های مختلف رفع اتصالی برق کمک بگیرید تا همان‌طور که اشاره شد درگیر خطرات جانی و مالی نشوید، برای ثبت درخواست رفع اتصالی برق خود و استفاده از برق‌کاران مجرب می‌توانید از طریق وب‌سایت ویپان یا تماس تلفنی با شماره شرکت با ما در ارتباط باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق