امکان نصب پنل سقفی در سرویس بهداشتی و اتاق‌خواب هست؟

در چند سال اخیر؛ پنل های سقفی در وات‌ها و اندازه‌های مختلف به‌صورت روکار و توکار در بازار موجود می‌باشند که امکان نصب در محیط‌های مختلف را از جمله سرویس بهداشتی و اتاق‌خواب دارا هستند.

این پنل ها در مارک‌های متفاوتی در بازار توزیع می‌شوند که در صورت فراهم بودن فضا به‌صورت توکار در قسمت داخلی سقف و یا عدم وجود این فضا به‌صورت روکار و توسط پایه‌های پنل در سقف نصب می‌شوند.

بهتر است برای استفاده در فضای کوچک نسبت به کاربرد فضا از پنل هایی با سایز مناسب استفاده شود که برای استفاده از این پنل ها در فضای سرویس بهداشتی نیز بهتر است از جنس‌های باکیفیت این پنل ها استفاده شود تا از کدر شدن و تغیر رنگ تلق‌های رویی به دلیل وجود رطوبت در آن فضا محافظت شود.

این تغیر رنگ تلق ها در فضاهای باز نیز در صورت باکیفیت نبودن رخ می‌دهد، اما روند آن زمان‌بر هست و ممکن است زمان بیشتری برای رخ دادن این مشکل طی شود. نکته‌ی منفی این تلق ها عدم تعویض تلق رویی در صورت تغیر رنگ هست، یعنی می‌بایست پنل به‌صورت کامل تعویض شود، تنها در صورت روکار بودن آن می‌توان از پایه آن در صورت تعویض چراغ‌های بعدی مورداستفاده قرار گیرد(در صورت یکسان بودن وات ها)، البته این نکته نیز قابل‌ذکر است که علاوه بر تغیر رنگ تلق، در صورت پایین بودن کیفیت، به مرور زمان بازه ای از نور پنل نیز کاسته شده و کاهش می‌یابد.

درنهایت می‌توان اعلام کرد که امکان نصب این پنل ها در سرویس بهداشتی و اتاق‌خواب وجود دارد اما چه‌بهتر که در سرویس ها از پنل های توکار باکیفیت بهتر استفاده شود ولی در اتاق یا فضاهای دیگر که رطوبت به‌اندازه‌ی فضای سرویس نیست می‌توان از پنل های روکار استفاده نمود.

اندازه‌ی پنل های سقفی نیز همان‌طور که پیش‌تر اعلام شد متفاوت هست که در وات‌های متفاوت مانند 6 وات، 12 وات، 18 وات، 24 وات، 34 وات، 36 وات، 48 وات، 54 وات و 60 وات وجود دارند که دارای ابعاد متفاوتی نیز می‌باشند.

توجه داشته باشید که ممکن است دو پنل 36 وات با مارک‌های متفاوت در یک قسمت نصب باشند اما بازدهی نور آن ها متفاوت باشد، درنتیجه می‌توان اعلام کرد برای تهیه پنل های سقفی بهتر است تمامی آن ها از یک مارک تهیه شوند اما به نسبت کاربری محل و اندازه ی پنل، وات های متفاوتی تهیه شوند.

اکثر پنل های سقفی نیز دارای حداقل 1 سال ضمانت تعویض می‌باشند که در صورت سوختن یا پرپر زدن این پنل ها در بازه ی زمانی مقرر، می‌توان از ضمانت نامه ی پنل ها استفاده کرد.

برای نصب، تعویض یا تعمیر هر نوع چراغ و سنسور میتوانید از طریق وب‌سایت ویپان و یا شماره تماس با ما در ارتباط باشید.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق