تغییر لامپ‌های لوستر از لامپ کوچک به لامپ بزرگ

لوسترها روشی زیبا و شیک برای روشن کردن هر اتاق هستند؛ آنها در اشکال و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و نوع لامپ‌های به کار رفته در آنها می‌تواند ظاهر کلی لوستر را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

در این مقاله به انواع لامپ‌های مورد استفاده در لوسترها می‌پردازیم و اینکه در خرید لوستر به عنوان منبع اصلی نور به چه نکاتی باید توجه کرد؛ همچنین شما را در مورد امکان تغییر لامپ و سرپیچ‌های یک لوستر از سایز کوچک به بزرگ اشاره خواهیم کرد.

ابتدا اجازه دهید در مورد انواع مختلف لامپ‌های قابل استفاده در لوستر صحبت کنیم:

رایج‌ترین انواع لامپ‌هایی با سرپیچ معمولی، شمعی و سوزنی در انواع رشته ای، LED و کم مصرف هستند؛ لامپ‌های رشته‌ای، لامپ‌های سنتی هستند که درخشش گرمی از خود ساطع می‌کنند، اما مصرف انرژی بالایی دارند، لامپ‌های LED بسیار کم‌مصرف هستند و طول عمر بالایی دارند، اما می‌توانند گران‌تر باشند.

لامپ های کم‌مصرف نیز کم‌مصرف‌تر از سایر هستند اما می‌توانند نور کم‌تری را به نسبت انواع دیگر لامپ‌ها از خود ساطع کنند.

هنگام انتخاب لامپ برای لوستر خود، مهم است که وات و دمای رنگ را در نظر بگیرید:

  • وات میزان روشنایی نور را تعیین می کند، در حالی که دمای رنگ بر گرما یا خنکی نور تأثیر می گذارد.
  • همچنین مهم است که لامپی را انتخاب کنید که با نوع سرپیچ لوستر شما سازگار باشد.

 نکات مهم جهت خرید لوستر به عنوان یک منبع نور اصلی:

  • ابتدا باید به اندازه اتاق خود فکر کنید و یک لوستر متناسب با آن انتخاب کنید. یک لوستر کوچک ممکن است در یک اتاق بزرگ گم شود در حالی که یک لوستر بزرگ ممکن است فضای کوچکتری را تحت الشعاع قرار دهد.
    توجه : قبل خرید لوستر مطمئن شوید لامپی که به آن نیاز دارید تا نورتان تامین شود و مطابق سرپیچ لوستر مورد علاقه تان هست در بازار موجود باشد و از زیبایی لوستر نمی‌کاهد.
  • یکی دیگر از عواملی که باید در نظر بگیرید، سبک اتاق شما است. یک لوستر مدرن ممکن است به خوبی در یک اتاق سنتی جا نیفتد در حالی که یک لوستر کریستالی پر زرق و برق ممکن است با دکوراسیون مینیمالیستی در تضاد باشد، همچنین مهم است که به میزان نور در اتاق مدنظر خود نیز فکر کنید.

حال اگر لوستری تهیه کردید و متوجه شدید به نور بیشتری از آنچه که لوستر فعلی شما ارائه می دهد نیاز دارید و لوستر شما دارای سرپیچ شمعی بود و با تغییر سرپیچ شمعی به معمولی می‌توانستید از لامپ‌هایی با نور بهتر استفاده کنید می‌توانید سرپیچ شمعی را به سرپیچ معمولی تغییر دهید که برای اینکار هم تبدیل‌هایی مخصوص در بازار موجود است و هم اگر تبدیل‌ها ظاهر لوستر را از بین می‌بردند میتوانید با کمک یک برقکار به طور دائمی این تغییر را انجام دهید البته راه دیگر تامین نور اضافه کردن چراغ های اضافی در اطراف اتاق اضافه کنید.

در صورتی که به نور کمترنیاز داشتید نیز امکان تبدیل سرپیچ معمولی به شمعی نیز وجود دارد.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که تغییر سرپیچ‌ها ممکن است زیبایی لوستر شما را تحت تاثیر قرار دهد زیرا طراحی اصلی آن تغییر می‌کند.

پس لازم است قبل خرید لوستر به انتخاب لامپ برای لوستر به عنوان منبع نور اصلی، عواملی مانند وات، دمای رنگ، اندازه، سبک و نیازهای نور را در نظر بگیرید با در نظر گرفتن این عوامل می توانید اطمینان حاصل کنید که یک چراغ روشنایی زیبا و کاربردی برای خانه خود انتخاب کرده اید.

در مورد لوسترهایی با لامپ سوزنی نیز لامپ‌های سوزنی رشته‌ای قدیمی‌ترین نوع آن هستند و نور گرم و زردی تولید می‌کنند؛ لامپ‌های سوزنی هالوژن نسبت به لامپ‌های رشته‌ای کم مصرف‌تر هستند و نور روشن‌تر و سفیدتری تولید می‌کنند. لامپ های سوزنی LED کم‌مصرف‌ترین و بادوام‌ترین لامپ‌ها از میان این سه نوع هستند.

اگر می‌خواهید لوسترهایی دارای لامپ سوزنی ۱۲ ولت پرمصرف را با لامپ سوزنی ۲۲۰ کم مصرف تبدیل کنید، امکان پذیر است و کافی است که مدار داخل لوستر تغییر پیدا کرده و ترانس داخل لوستر حذف گردد ولی بخاطر بسپارید که انجام اینکار ملزوم به حضور یک فرد متخصص و برقکار می‌باشد چرا که ولتاژ طراحی شده تغییر پیدا می‌کند و اگر توسط فرد متخصص انجام نشود ممکن است موجب آتش سوزی گردد.

در مورد تبدیل لوسترهایی که دارای لامپ سوزنی هستند به لوسترهایی با سرپیچ شمعی یا معمولی اگر لوستر طوری طراحی شده باشد که فقط لامپ های سوزنی را در خود جای دهد، نمی توان آن را به لوستر با سر پیچ های ذکر شده تبدیل کرد.؛ با این حال، اگر لوستر همزمان دارای سوکت هایی برای لامپ های سوزنی و همچنین یکی از سرپیچ‌های شمعی یا معمولی باشد، ممکن است بتوان لامپ‌هاب سوزنی را خاموش و از مدار حذف کرد که در انجام این کار نیز بهتر است قبل از هر گونه تغییر در لوستر خود با یک متخصص برق یا روشنایی مشورت کنید.

ما در شرکت ویپان با انجام تمامی مشاوره‌های لازم، قبل ازنورپردازی خانه خود و خرید لوستر، نصب و تعمیر و طراحی جدید در لوسترتان از طریق تماس تلفنی یا ثبت درخواست آنلاین در سایت ویپان در کنار شما هستیم.

نظرات بسته شده است.

درخواست خدمات تخصصی برق