درب بازکن درب را برای بعضی از واحدها باز نمی‌کند، علت چیست؟

همان‌طور که می‌دانید درب بازکن‌های آیفون‌های تصویری انواع متفاوت با عملکرد یکسان دارند. در ارتباط با مشکلات درب بازکن آیفون تصویری ممکن است به این مشکل برخورد کنید که درب بازکن درب را برای بعضی از واحدها باز نمی‌کند، برای بررسی و حل مشکل در ادامه همراه ما باشید تا با ارائه فوت کوزه‌گری قضیه را برایتان آسان کنیم.

اولبن راهکار هنگام بروز چنین مشکلی این است که بررسی کنید که آیا این مشکلات در طبقات بالایی ساختمان رخ می‌دهد یا خیر، درصورتی‌که در طبقات بالا این مشکل وجود دارد اما در طبقات پایین سیستم درب بارکن درست عمل می‌کند باید به سراغ منبع تغذیه یا همان ترانس آیفون تصویری بروید و با چک کردن ولتاژ مطمئن شوید که منبع تغذیه برق 12 ولت را در پشت صفحه یا درب بازکن تأمین می‌کند یا در واقع بهتر است بگوییم اطمینان حاصل کنید که افت ولتاژ در پشت صفحه یا درب بازکن وجود ندارد به طور مثال اگر منبع تغذیه 12 ولت است پشت صفحه یا درب بازکن ولتاژ  12 ولت را بدون کم‌ و کاست دارید. اگر افت ولتاژ وجود داشت با دو روش می‌توانید این مشکل را حل کنید:

  • فاصله منبع تغذیه تا پشت صفحه یا درب بازکن را کم کنید، در واقع سیم اتصال این دو اجزا را کوتاه کنید چرا که گاهی خود فاصله باعث ایجاد افت ولتاژ زیادی می‌شود.
  • از سیم استاندارد استفاده کنید ترجیحاً سیم مسی باشد.

درصورتی‌که با تعویض سیم و جابه‌جایی منبع تغذیه مشکل حل نشد یا اصلاً افت ولتاژ در پشت صفحه یا درب بازکن وجود نداشت می‌بایست به سراغ درب بازکن بروید و این بار با تنظیم مجدد و رگلاژ درب بازکن و روغن‌کاری مشکل قطعاً حل خواهد شد.

نکته مهم: اگر می‌گوییم ولتاژ را پشت صفحه یا درب بازکن چک کنید به‌ این‌ علت است که در بعضی برندها مثل الکتروپیک 12 ولت ابتدا به داخل صفحه و سپس از صفحه به درب بازکن ( L1- L2 ) وارد می‌شود. اما در برخی برندها مثل کوماکس 12 ولت برای رسیدن به درب بازکن صفحه را به‌عنوان شاسی قرار داده و عبور می کند بنابراین در این حالت افت ولتاژ می‌بایست از درب بازکن چک شود.

در صورت نیاز به عیب‌یابی و نصب آیفون‌های تصویری در خواست خود را در وب‌سایت ویپان ثبت کنید، شما می‌توانید از همین طریق قیمت سیستمی و آنی خدمت خود را دریافت کنید، همچنین می‌توانید با تماس با شماره شرکت درخواست خود را ثبت و قیمت خدمت خود را دریافت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق