درب بازکن درب همه واحدها را باز نمی‌کند، علت چیست؟

در برندهای مختلف از دو روش متفاوت ولتاژ را به در بازکن می‌رسانند به طور مثال در برند الکتروپیک 12 ولت را ابتدا به داخل صفحه و سپس از صفحه به درب بازکن می‌برند اما در برندی مثل تابا صفحه را برای رساندن 12 ولت به درب بازکن به‌عنوان شاسی قرار می‌دهند. دانش این امر ازاین‌جهت حائز اهمیت است که در عیب‌یابی در بازکن‌ها که درب بازکن درب را برای همه واحدها باز نمی‌کند بدانید آیا صفحه نیز در گیر است یا خیر تا یکی از گزینه‌های مورد بررسی باشد.

پس تا اینجا متوجه شدیم که اگر درب بازکن درب همه واحدها را باز نکرد باید تشخیص دهیم که در مدل نصب آیفون ولتاژ از داخل صفحه عبور کرده یا فقط صفحه را به‌عنوان شاسی قرار داده است، با دانستن این موضوع مراحل را به‌صورت زیر چک می‌کنیم:
  • در ابتدا فارغ از اینکه هر برندی باشد، اول ترانس یا همان منبع تغذیه را چک می‌کنیم ممکن است فیوز ترانس سوخته باشد که با تعویض آن مشکل حل می‌شود.
  • ممکن است ترانس خروجی 12 را در پشته صفحه یا درب بازکن نداشته باشد که در این صورت با جابه‌جایی منبع تغذیه فاصله منبع تغذیه تا پشت صفحه یا درب بازکن را کم می‌کنیم، در واقع سیم اتصال جهت کاهش افت ولتاژ کوتاه می‌کنیم یا اگر فاصله کوتاه بود از سیم استاندارد استفاده می‌کنیم.
  • ممکن است خود ترانس سوخته باشد و با تعویض آن مشکل حل می‌شود.
  • خود درب بازکن را چک می‌کنیم ممکن است زنجیر شل باشد یا بوبین درب بازکن خراب شده باشد یا سیم مربوط به درب بازکن از جای پیچ خود درآمده باشد که با درست‌کردن آنها مشکل حل می‌شود.
  • طبق نکته‌ای که در ابتدا گفته شد اگر برند آیفون از نوع الکتروپیک یا برندی باشد که ابتدا ولتاژ به داخل صفحه رفته سپس به درب بازکن ایراد می‌تواند از صفحه نیز باشد که جهت تعمیرات آن باید اقدام کنیم.

جهت عیب‌یابی و نصب آیفون‌های تصویری خود درخواست را در وب‌سایت ویپان ثبت کنید، شما می‌توانید از همین طریق محاسبه قیمت را نیز انجام دهید، همچنین می‌توانید با تماس با شماره شرکت درخواست خود را توسط اپراتورهای ویپان به ثبت برسانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق