در آیفون تصویری صدای بعضی واحدها قطع است، علت چیست؟

در مشکلات صدا در آیفون‌های تصویری ممکن است مشکل به این صورت ایجاد شود که صدا در بعضی از واحدها مشکلاتی از قبیل اینکه صدا از بالابه‌پایین نمی‌آید، صدا از پایین‌به‌بالا نمی‌رود، صدا به‌طورکلی قطع است یا حتی صدا در تمامی این موارد ضعیف است را پیدا کند برای حل این مشکل که در آیفون تصویری صدای بعضی واحدها قطع است، کافی است مراحل را به‌صورت زیر دنبال کنید تا بتوانید مشکل را برای واحدهای به وجود آمده حل کنید.

اولین قدم مهم: چک کنید که این واحدهای مشکل‌دار در یک راستا هستند یا خیر اگر این واحدها در یک راستا بودند به طور مثال در یک ساختمان دو واحدی 5 طبقه اگر واحد 2،4،6،8،10 قطع بودند به واحد اول رفته و تمامی موارد زیر را فقط برای همین واحد چک کنید در نود درصد مواقع مشکل باقی واحدها نیز حل می‌شود اما اگر در همین مثال واحدهای 3 و 2 و 8 و 7 قطع بودند (درواقع واحدهایی که در یک راستا نیست) موارد را برای تک‌تک واحدهای مورد دار به‌صورت زیر چک کرده و مشکل را حل کنید:

  • به واحدهای مشکل‌دار بروید و سربندی سیم صدا را از پشت مانیتورشان بررسی کنید و بهتر است سربندی باز شده و مجدد لحیم شود حتی اگر به طور ظاهری مشکلی وجود ندارد و ازآنجایی‌که نحوه بستن سیم صدا در برندهای مختلف آیفون متفاوت است پس حتماً دقت کنید که کدام شماره، سیم صدا است و سیم درست را چک و دنبال کنید.
  • قطع کن مانیتور را با اسپری الکلی یا برد الکترونیکی شستشو دهید و حتماً دقت کنید که اسپری به سایر قسمت‌های مانیتور مخصوصاً ال‌سی‌دی آیفون تصویری پاشیده نشود برای تک‌تک واحدهای مشکل‌دار انجام این امر ضروری است.
  • مانیتورهای مشکل‌دار واحدهای موردنظر را به خانه یکی دیگر از واحدهایی که آیفونشان سالم است ببرید تا از سالم بودن مانیتور مطمئن شوید. اگر مانیتور در واحد همسایه نیز به همان صورت عمل کرد مانیتور خراب است و می‌بایست بردهای داخلی مانیتور تعمیر یا تعویض شود و اگر ایراد نداشت مشکل از سیم صدای واحدهای موردنظر است؛ بنابراین سیم صدا را در تمامی اتصالات و حتی تمام واحدهایی که سیم صدا از آنها عبور کرده چک کنید و در نظر بگیرید برای سربندی درست لحیم‌کاری بهترین روش است. این مورد را در تک‌تک واحدهای مشکل‌دار چک کرده و انجام دهید.

برای تعمیر و نصب آیفون تصویری خود استفاده از افراد متخصص و با تجربه روش بهتری جهت جلوگیری از اتلاف زمان و هزینه است و شما می‌توانید از طریق وب‌سایت ویپان و یا شماره تماس شرکت با متخصصین ما در این حوزه در ارتباط باشید.

02191013700

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق