همان‌طور که می‌دانید دزدگیرها در ساختمان‌ها و اماکن مختلف نصب می‌شوند تا درصورت وقوع سرقت یا اقدام به آن، سیگنال و هشداری را به صاحب مکان و نیروهای امنیتی ارسال کنند. با نصب دزدگیر اماکن می‌توانید از اموال گران‌بهای خود نظیر جواهرات، وجوه نقد و سایر اشیای قیمتی محافظت کنید. اینجا درباره چیستی دزدگیر منزل و اماکن و اجزای تشکیل‌دهنده آن صحبت می‌کنیم.

دزدگیر اماکن چیست؟

دزدگیر اماکن یک سیستم امنیتی است که برای حفاظت از اماکن مختلف مانند مغازه‌ها، ساختما‌ن‌های تجاری، شرکت‌ها و سایر موقعیت‌ها استفاده می‌شود. هدف اصلی دزدگیر اماکن، شناسایی و هشدار درباره هرگونه تلاش برای نفوذ به اماکن محافظت شده است.

به طور کلی ضرورت استفاده از دزدگیرها به دلایل زیر است:

  • مراقبت از کلیه اموال مانند طلا و هر شی با ارزشی

  • ایجاد حس امنیت در منزل، مغازه و ساختمان

  • جلوگیری از نفوذهای پی در پی در آینده

  • ثبت وقایع و اتفاق‌های رخ داده در موقعیت‌های مختلف

به یاد داشته باشید که استفاده از دزدگیر اماکن و نصب دزدگیر خانه به شما امکان می‌دهد تا از اموال خود مراقبت کنید، احساس امنیت کرده و در صورت وقوع حوادث امنیتی، به طور سریع واکنش نشان دهید.

اجزای تشکیل دهنده دزدگیر اماکن

دزدگیرها شامل بخش‌های مختلفی هستند که شناخت آن‌ها از اهمیت زیادی برای خریداران برخوردار است. در این بخش به مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده دزدگیر ساختمان و اماکن می‌پردازیم:

  • حسگرها برای تشخیص صدای دزدگیر خانه

حسگرها تغییرات محیطی را تشخیص می‌دهند و درصورت پیشامد وقایع ناخواسته، آن را اعلام می‌کنند. حسگرها می‌توانند شامل حسگرهای حرکتی، حسگرهای مغناطیسی (برای درب‌ها و پنجره‌ها)، حسگرهای صوتی، حسگرهای دودی و حسگرهای حرارتی باشند.

  • کنترل کننده مرکزی

این قسمت از سیستم، مغز اصلی دزدگیر محسوب می‌شود. کنترل ‌کننده مرکزی مسئول مدیریت حسگرها، دریافت سیگنال‌ها، تفسیر آن‌ها و اتخاذ تصمیمات لازم برای فعال‌سازی هشدارها و اقدامات امنیتی است.

  • پنل کنترل

پنل کنترل، واسطی بین کنترل‌ کننده مرکزی و کاربر است. از طریق پنل کنترل، کاربران قادر به تنظیمات دزدگیر، فعال‌سازی/غیرفعال‌سازی سیستم، مشاهده وضعیت و دریافت هشدارها هستند.

  • سیستم اعلان

این سیستم مسئول هشداردهی به کاربران درصورت وقوع حادثه است. هشدارها می‌توانند به‌صورت صوتی (از طریق زنگ خطر یا آژیر)، بصری (از طریق چراغ‌های هشدار) یا از طریق ارسال پیامک یا تماس تلفنی اطلاع‌رسانی کنند.

  • سیستم پدال

اگر در نصب دزدگیر به این نتیجه رسیدید که بهتر است یک پدال برای آن داشته باشید تا قفل و آزاد شود، امکان آن برای شما فراهم است. البته بسیاری از فضاها احتیاجی به این مورد ندارند و تنها در طلافروشی‌ها یا بانک‌ها از چنین اجزایی استفاده می‌شود. واضح است که کار کردن با سیستم پدال نیز بسیار راحت است و کاربر کافی است با دست یا پا روی آن فشار وارد کند.

از دیگر اجزای دزدگیر ساختمان و یا دیگر مکان‌ها می‌توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  • ریپیتر و ریموت دزدگیر

  • باتری و کاور دزدگیر

  • بلندگو دزدگیر

  • چشمی و مگنت دزدگیر

جمع‌بندی

سعی کردیم به‌طور خلاصه شما را با دزدگیر اماکن و اجزای آن آشنا کنیم. قطعا در زندگی‌های شهری امروزی، نیاز به نصب دزدگیر بیشتر از قبل احساس می‌شود. چراکه علاوه‌بر صیانت از اموال و وسایل باارزش خود، داشتن حس امنیت در محل سکونت یا کار بسیار مهم و ضروری است.

اگر به دنبال خرید و نصب دزدگیر برای اماکن، خانه‌، مغازه‌، دفترکار و یا دیگر مکان‌ها هستید، می‌توانید روی ویپان حساب کنید. چراکه شرکت ویپان به‌روزترین و مناسب‌ترین دزدگیر را مطابق نیاز و خواسته شما در محل موردنظرتان نصب کرده و خدمات پشتیبانی معتبری نیز ارائه می‌دهد.

همین حالا در سایت درخواست خود را ثبت کرده یا با شماره 91013700 (021) تماس بگیرید.