روش‌های کاهش مصرف برق لوسترها +‌ نکات کلیدی

در هنگام استفاده از لوستر، انتخاب لامپ مناسب می‌تواند از عوامل مهم در کاهش مصرف برق باشد. درگذشته به طور گسترده از چراغ‌های رشته‌ای استفاده می‌شد که به دلیل بالا بودن مصرف برق این لامپ‌ها، به‌تدریج استفاده از این چراغ‌ها کاهش یافت و مدل‌های جدید به‌صورت SMD  و LED به بازار عرضه شدند.

در 95% لوسترها از لامپ‌هایی با سرپیچ شمعی استفاده می‌شود؛ در حال حاضر لامپ‌های سرپیچ دار، معمولی و سرپیچ شمعی به‌صورت کم‌مصرف در بازار موجود می‌باشند.

توجه به موضوع کاهش مصرف یک بخش مفید از استفاده از این نوع لامپ‌ها است و از جمله مزیت‌های دیگر این  نوع لامپ‌ها می‌توان به افزایش طول عمر و کاهش حرارت لامپ‌ها اشاره کرد که در طولانی‌مدت برای محیط‌زیست زیان کمتری وارد می‌کند.

توجه داشته باشید که هزینه خریداری لامپ‌های LED و یا SMD گران‌تر از لامپ‌های رشته‌ای (با مصرف برق بالاتر) است. همین موضوع بعضی از افراد را مجاب به تهیه لامپ‌هایی با هزینهٔ پایین‌تر می‌کند و نکته قابل‌توجه اینجاست که باتوجه‌به بالارفتن مصرف برق لامپ‌های رشته‌ای، همان هزینه ابتدایی برای تهیه لامپ‌های کم‌مصرف و بلکه بیشتر را فرد در طولانی‌مدت و در قبض‌های برق خانگی پرداخت می‌کند.

البته باید توجه کرد که علاوه بر پرمصرف بودن لامپ‌های رشته‌ای، کاهش طول عمر و افزایش دمای محیط توسط این لامپ‌ها نیز از موارد بسیار مهم و حائز اهمیت برای تهیه این لامپ‌ها می‌باشد.

توجه داشته باشید که انواع مدل‌های لامپ‌های شمعی که به‌صورت اشکی، شفاف، مات و…  به‌صورت کم‌مصرف در بازار موجود است و باتوجه‌به سلیقهٔ مشتری می‌توان هرکدام را تهیه و استفاده نمود.

در لوسترهایی که از لامپ‌های سوزنی و یا هر مدل لامپ  که به‌صورت سرپیچ نیستند استفاده شده باشند نیز می‌توانید از مدل‌های کم‌مصرف با طول عمر بالا استفاده کنید که همان فواید لامپ‌های کم مصرف LED را  شامل می‌شوند (نکته : هزینه اولیه تهیه این نوع لامپ نیز به نسبت لامپ های رشته ای با مصرف برق بالا، بیشتر است.)

معمولاً استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف و ال‌ای‌دی ، کارکردی با طول عمر بیشتر برای مصرف‌کننده در برخواهد داشت و علاوه بر این موضوع تقریباً تمامی این لامپ‌ها دارای ضمانت تعویض ۱ساله هستند که در این مدت در صورت خرابی یا سوختن این لامپ‌ها می‌توان بدون پرداخت هزینه مجدد، با مراجعه به محل خریداری شده، لامپ‌ها را تعویض نموده و در هزینه‌های جاری صرفه‌جویی کرد.

در صورتی که به خدمات چراغ و روشنایی همچون نصب لوستر، انواع چراغ، هالوژن و… نیاز داشتید؛ می‌توانید از طریق وب سایت ویپان یا تماس تلفنی درخواست خود را ثبت کنید و از کمک تکنسین های متخصص ما برخوردار شوید، همچنین شما می‌توانید قیمت دقیق خدمت خود را از هردو روش بالا دریافت کرده و از ضمانت 45 روزه خدمات ما بهره‌مند شوید.

نظرات بسته شده است.

درخواست خدمات تخصصی برق