زمین برق‌دار تا چه فاصله‌ای حریم دارد؟/جلوگیری از برق‌گرفتگی

در زمان برخورد خودرو ها با پایه یا دکل‌های برق می‌تواند برق‌گرفتگی اتفاق بیفتد که خطرات بزرگی افراد را تهدید می‌کند.

در چه شرایطی زمین برقدار می‌شود؟

در زمان برخورد ممکن است صدای بسیار بلندی مانند صدای رعدوبرق ایجاد شود که ناشی از به‌هم‌خوردن سیم‌ها و جرقه ناشی از آن می‌باشد که ممکن است مقداری ادامه‌دار نیز باشد.

در این شرایط، امکان قطع‌شدن برق منطقه در این حادثه وجود دارد؛ اما این شرایط به هیچ وجهه به منزله قطع‌شدن سیم برق‌ها و پیاده‌شدن عادی از خودرو نیست.

در هر لحظه ممکن است که برق شبکه وصل شده و خودرو و زمین به‌صورت دایره‌ای‌شکل از محل برخورد تا فاصلهٔ 10 متری برق داشته باشند و حضور در این محدوده بسیار خطرناک و با احتمال بالای خطر مرگ است.

معقول ترین کار در زمان افتادن دکل برق چیست؟

توجه داشته باشید که در چنین شرایطی بهترین کار تماس با مراکز اضطراری در سریع‌ترین زمان است.

در صورتی که مجبور به خارج شدن از خودرو بودید، چه نکاتی را باید مدنظر قرار دهید؟

اگر مجبور به خارج‌شدن از خودرو شدید نباید هیچ تماسی به‌صورت  هم‌زمان با خودرو و زمین داشته باشید و بهترین راه یک پرش کوتاه با هر دو پا و پاها به‌صورت بسته است.

حتی پس از پرش نیز اگر زمین بخورید یا پاهای شما در تمام محدودهٔ 10 متری باز شود خطر برق‌گرفتگی شدید و مرگ شمارا تهدید می‌کند.

پس تنها خارج‌شدن از خودرو کافی نبوده و می‌بایست فوراً آن محدوده 10 متری را ترک کنید.

اما توجه داشته باشید که نباید هیچ یک از دو پای خود را از روی زمین بردارید و بهتر است قدم‌های خود را بسیار کوتاه کرده و پاهایتان را بر روی زمین بکشید، به صورتی که پاهایتان به‌هم‌چسبیده باشد تا از خطر برق‌گرفتگی در امان بمانید.

پس از خروج از حاشیه 10 متری با آرام باز کردن پاها بدون جداکردن آن از زمین می‌توانید، سریعاً شرایط موجود را بررسی کنید و در صورت متوجه شدن وجود برق شدید سریعاً پاهای خود را بسته و به مسیر خود ادامه دهید تا از محدوده برق‌دار شده خارج شوید.

اما در صورت عدم وجود مشکل بهتر است تا رسیدن فوریت‌های اضطراری در خودرو مانده و اجازهٔ ورود هیچ فردی را به آن محدوده ندهید تا در چنین شرایطی هیچ فردی دچار صدمه نشود.

در صورتی که نیاز به خدمات اضطراری همچون اتصالی برق و مشکلات سیم کشی داشتید؛ می‌توانید با کمک گرفتن از متخصصین زبده شرکت ویپان با خیال راحت به رفع مشکلات مربوط بپردازید و از 45 روز گارانتی خدمت برخوردار شوید.

در شرایط اضطراری متخصصین شرکت ویپان زیر 45 دقیقه، خود را به محل مورد نظر شما میرسانند.

نظرات بسته شده است.

درخواست خدمات تخصصی برق