علت سوختن لامپ‌های لوستر و هالوژن

در سوختن لامپ‌های منازل که اغلب شامل لوسترها و هالوژن‌ها است؛ چندین دلیل می‌تواند سبب به‌وجودآمدن این سوختگی‌ها شود که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

  • از عوامل سوختن لامپ ها به صورت مکرر می‌توان به مناسب نبودن اتصالات در قسمت موردنظر، اشکال در کلید روشن و خاموش و یا محل سوکت لامپ‌های هالوژن و یا سرپیچ لامپ‌ها اشاره کرد.

منظور از مناسب نبودن اتصالات، شل بودن محل اتصال سیم‌های برق به کلیدها و یا در سرپیچ موردنظر است که می‌بایست خود لامپ نیز در محل موردنظر کامل بسته شود که از جریان کشیدن آن جلوگیری شود.

همین اتصال مناسب در محل وصل شدن سیم به مینیاتوری موردنظر نیز می‌بایست رعایت شود تا تمام قسمت مدار روشنایی از لحاظ فنی دچار ایراد نشود.

  • در صورت سوختن لامپ‌ها در قسمت‌های مختلف منزل می‌توان با یک مولتی متر میزان ولتاژ و ورودی منزل را تست کرد که می‌بایست 220 ولت باشد، تغیر ناگهانی این ولتاژ (کمتر یا بیشتر شدن) می‌تواند در طول عمر لامپ‌های موردنظر تأثیرگذار باشد و همچنین این تغییر ولتاژهای ناگهانی، باعث سوختن یک یا چند لامپ در محل‌های مختلف می‌شود که راه جلوگیری از وقوع این مشکل استفاده از محافظ کلی ساختمان و یا استابلایزرها می‌باشند که برای محافظت از سایر وسیله‌های برقی منزل نیز استفاده می‌شود.
  • یکی دیگر از عواملی که می‌تواند باعث سوختن مکرر لامپ‌های هالوژن و یا لوستر شود مدل‌های بی‌کیفیت این چراغ‌ها هستند که ممکن است به‌اشتباه باعث چک کردن قسمت‌های مختلف برق منزل شود، اما این ایراد از خود لامپ هالوژن یا لامپ لوستر موردنظر است که با تهیهٔ یک لامپ مناسب باکیفیت بالا می‌توان این مشکل را رفع نمود.

توجه داشته باشید که برای مقابله با این مشکل بهتر است از لامپ‌های ضمانت دار استفاده شود تا در صورت بروز مجدد مشکل و سوختن لامپ ها بتوان بدون پرداخت هزینهٔ مجدد، لامپ موردنظر را تعویض نمود.

لامپ‌های هالوژن به نسبت لامپ‌های لوستر حساس‌تر هستند و می‌توانند اتصالات  را مورد چالش قرار دهد، اما در لامپ‌های لوستر؛ شل بسته‌شدن لامپ در محل موردنظر در اغلب موارد می‌تواند دچار مشکلات این‌چنینی شود؛ در صورتی که در زمینه ی انواع خدمات چراغ و روشنایی نیاز به مشاوره و یا ثبت درخواست داشتید می‌توانید از طریق وب سایت ویپان یا تماس تلفنی درخواست خود را ثبت کنید، همچنین شما می‌توانید قیمت دقیق خدمت خود را از هردو روش بالا دریافت کنید و از ضمانت 45 روزه خدمات ما بهره‌مند شوید.

نظرات بسته شده است.

درخواست خدمات تخصصی برق