روشن کردن لوستر با کلید دو پل امکان پذیر است؟

دو مورد در لوسترها امکان دوپل کردن کلید روشن و خاموش را فراهم می‌کند، مورد اول خود لوستر و مورد دوم سیم کشی از محل نصب تا کلید موردنظر می‌باشد:
  • در مورد اول نسبت به سیم‌کشی داخلی خود لوستر که امکان تک پل یا دو پل شدن چراغ‌ها وجود دارند مشخص می‌شوند، به این صورت که چند چراغ با یک سیم و یک کلید و دیگر چراغ‌ها با سیم دیگر وصل می‌شوند. در مجموع در قسمت خروجی سیم‌های لوستر اگر 2 سیم وجود داشته باشد خود لوستر امکان 2 پل شدن را ندارد.

اما اگر 3 سیم خارج شده باشد لوستر را می‌توان به کلید 2 پل وصل نمود؛ از این 3 سیم که یکی از آن‌ها شامل جریان نول می‌باشد که به همهٔ چراغ‌های لوستر رفته است و 2 سیم دیگر مربوط به جریان فاز می‌باشد که به‌صورت تفکیک شده به چراغ‌های مورد نظری که با هر کلید روشن خواهد شد می‌روند.

  • در مورد دوم می‌بایست در قسمت موردنظر نصب لوستر، 3 سیم از لولهٔ برق خارج شده باشند که در این حالت سیم‌کشی لوستر نیز توانایی 2 پل شدن را فراهم می‌کند؛ همان‌طور که گفته شد یک سیم شامل جریان نول است که در خود لوستر نیز در تمامی چراغ‌ها وصل شده‌ و 2 سیم دیگر که در کلید 2 پل برق نصب می‌شوند هر یک عامل وصل شدن جریان فاز به چراغ‌های مربوط خود در لوستر می‌باشد.

سیم کشی در لوستر ها شامل جریان نول نیز که معمولاً از سیم‌هایی با رنگ آبی برای انتقال این جریان استفاده می‌شود در تمامی چراغ‌های لوستر به سرپیچ مربوط متصل می‌شود.

لوسترهای چند شاخه نسبت به تعداد شاخه‌های خود و سیم‌کشی داخلی می‌توانند توانایی دو پل شدن را داشته باشند، اما در سایر لوسترها؛ مانند لوسترهای ریموتی که توانایی روشن خاموش‌شدن بخش‌های مختلف لوستر را به‌صورت مجزا دارا هستند دیگر نیازی به 3 سیم از کلید موردنظر تا محل نصب لوستر نمی‌باشد و تنها یک سیم برای جریان فاز و سیم دیگر برای جریان نول تا لوستر کشیده می‌شود و ریموت موردنظر وظیفهٔ روشن و خاموش‌کردن چراغ‌های مختلف را در هر بار خاموش و روشن شدن انجام می‌دهد.

این ریموت‌ها بسته به تعداد مدل‌ها و چراغ‌های هر لوستر دارای خروجی‌های متفاوتی هستند؛ اما معمولاً از ریموت‌های 4 کانال در لوسترهای ریموتی استفاده می‌شود.

نکته: توجه داشته باشید که از این ریموت‌ها در لوسترهای چند شاخه نمی‌توان استفاده کرد، چرا که می‌بایست سیم‌کشی داخلی لوستر نیز طبق روشن و خاموش‌شدن هر یک از لامپ‌ها انجام شده باشند تا نتیجهٔ دلخواه را در برداشته باشد.

در صورتی که نیاز به مشاوره و راهنمایی جهت خدمات فنی خود داشتید، میتوانید با مشاوران متخصص شرکت ویپان از طریق تماس تلفنی در ارتباط باشید، همچنین جهت نصب، تعمیر و یا کارشناسی خدمات چراغ و سنسور ( شامل انواع لوستر، انواع لامپ، سرپیچ و…)، متخصصین باتجربه ویپان در خدمت شما هستند.

 

نظرات بسته شده است.

درخواست خدمات تخصصی برق