دلیل صدای ناهنجار فن ها در هواکش و هود آشپزخانه

هود ها و هواکش ها به طور کلی ذرات کوچک اعم از انواع بو، دود و رطوبت را از هوا جذب کرده و سبب تغییر هوای فضای مورد نیاز ما میشوند و پس از مدتی صدای ناهنجار فن ها در این موارد بسیار ناخوشایند خواهند بود.

تهویه هوا به وسیله فن‌های داخلی موجود در هود و یا هواکش ها ایجاد می‌شود که با چرخش و در اثر اصطکاک با هوا باعث تولید صدا می‌شوند.

صدای نانجاز فن ها و یا هواکش ها میتواند بیانگر مشکلات فنی، خرابی قطعه، استفاده غیر اصولی و یا کثیفی بیش از حد باشد.

هواکش‌ها و موتور فن‌های هود آشپزخانه عمر مفید دارند، عمر مفید این هواکش‌ها و موتور فن‌ها بستگی به محل نصب آن‌ها و نوع کاربری آنها دارد.

اگر هواکش ها در معرض رطوبت گردوغبار و چربی باشند عمر آنها به‌شدت کم می‌شود و همچنین به صدا می‌افتند البته صدای کارکرد هواکش تازه‌خریداری‌شده طبیعی است و به‌مرورزمان صدای آن بیشتر می‌شود؛ اما با سرویس هودها و تعویض دوره‌ای (هر فصل) فیلتر هود یا شستشو آنها، طول عمر بیشتری را طی میکنند.
به‌صورت تجربی طول عمر هواکش‌ها یا موتور فن‌ها بین 5 الی 10 سال تخمین زده می‌شود و هواکش‌ها اگر دائماً کار کنند خرابی کمتری به همراه دارند؛ اما صدای آنها زیاد خوشایند نیست.

البته هواکش‌هایی هستند باکیفیت فوق‌العاده که از زمان حکومت نازی‌ها در آلمان تا حال در حال کار هستند. اما بازدهی مناسب را برای استفاده ندارند.

بر اثر شرایط محیطی و نحوه استفاده از هواکش‌ها بوش‌ها یا بلبرینگ‌های آنها که ابتدا و انتهای شفت موتور فن‌ها قرار دارند مستهلک یا دچار زنگ‌زدگی می‌شوند، به‌قول‌معروف موتور گیرپاژ می‌کند یا به صدا می‌افتد.

در آن مواقع بایستی موتور یا هواکش به طور کامل تعویض شود، هواکش‌هایی با قاب پلاستیکی از کیفیت پایین‌تری برخوردارند به همین دلیل کالای مصرفی محسوب می‌شوند و با طول عمر 5 الی 10 سال، برای سرویس‌های ادواری بایستی محفظه داخلی هودها شستشو شوند تا چربی حاصل از پخت‌وپز باعث خرابی هود نشود.

در صورتی که نیاز به مشاوره و خدمت نصب هواکش داشتید؛ می‌توانید از طریق وب سایت ویپان یا تماس تلفنی درخواست خود را ثبت کنید و از کمک تکنسین های متخصص ما برخوردار شوید، همچنین شما می‌توانید قیمت دقیق خدمت خود را از هردو روش بالا دریافت کنید و از ضمانت 45 روزه خدمات ما بهره‌مند شوید.

نظرات بسته شده است.

درخواست خدمات تخصصی برق