طریقه نصب و مزایای سایبان کولر آبی

احتمالا شما هم سایبان‌های مخصوص کولر آبی را در بازار و یا پشت‌بام همسایه‌ها دیده‌اید. با توجه به لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب هم استفاده از سایه‌بان یک امر ضروری قلمداد می‌شود. نصب سایبان کولر از جمله خدماتی است، که در کنار سرویس کردن کولر آبی بر روی مصرف بهینه کولر و کیفیت خنک هوا تاثیر مستقیم دارد. با نزدیک شدن به ماه‌های گرم سال، نیاز به استفاده از وسایل سرمایشی مثل انواع کولر بیشتر حس می‌شود.

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که قبل از روشن کردن کولر آبی باید مورد توجه قرار گیرد؛ نصب سایبان کولر بر روی کولرهای قرار گرفته در معرض مستقیم نور خورشید، در جایی مثل پشت‌بام است.روش نصب این سایبان‌ها با توجه به شرایط قرار گرفتن کولر انتخاب می‌شود و با توجه به اینکه بر روی خود کولر نصب می‌شود بر اثر تکان خوردن و یا جابه‌جایی کولر هم کارایی خود را از دست نمی‌دهند.

برای نصب این سایه‌بان ‌ها باید ابتدا طول و عرض کولر خود را به دست بیاورید. این موضوع را به خاطر داشته باشید که نمی‌توان با قاطعیت اندازه دقیقی برای هر برند را ذکر کرد و این موضوع کاملا بستگی به دستور ساخت و تیم فنی و مهندسی هر کارخانه داخلی و یا خارجی دارد. همچنین بر اساس نوع ساختار و سلولزی بودن و یا پوشالی بودن دریچه‌ها هم متفاوت است.
پیشنهاد ما به شما استفاده از تخصص کارشناسان ویپان است تا با خیالی آسوده نسبت به حرفه‌ای بودن تیم و نصب سایه‌بان کولر آبی منزلتان راحت باشد.

سایبان کولر آبی باید از چه جنسی باشد؟

 

اغلب این سوال پیش می‌آید که برای تولید سایبان از چه جنسی تهیه کنیم؟ آیا کارتن پلاس خوب است یا خیر و اینکه اگر کولر داخل اتاق باشد چطور است؟
در خصوص نصب سایبان برای کولر آبی گزینه‌های زیادی وجود دارد. اما آنچه مسلم است اینکه سایبان باید جنس مناسب و مقاومی داشته باشد و همچنین بتواند براحتی بر روی کولر نصب شود و کولر را هر چه بیشتر از سرما و گرما حفظ کند.

برخی از کارتن پلاست، برخی از خود کارتن و مقواهای بزرگ، برخی از پلیت‌های آهنی و سیمانی، برخی از برزنت و … استفاده می‌کنند. طبیعتا هر یک از این موارد مزایا و معایب خود را دارد. مثلا برای تعبیه پلیت که اتفاقا گزینه خوبی هم هست باید حتما یک چهار چوب فلزی بزرگ هم ساخته شود که هزینه زیادی دارد.

سایبان برزنتی

استفاده از کارتن پلاست‌ها مقاوم و مخصوص برای سایبان کولر آبی شاید بهترین گزینه برای نصب سایبان برای کولر آبی باشد. هرچند برزنت به مرور زمان و در معرض باد و باران و آفتاب فرسوده می‌شود و هزینه تقریبا هر ساله است.

سایبان حصیری کولر

سایبان حصیری کولر یکی از انواع مختلف سایبان برای نصب بر روی کولر‌های مختلف است. جنس چوبی حصیر در خنک نگهداشتن کولر و همین طور ممانعت در نفوذ نور خورشید بر روی کولر تاثیر زیادی دارد. علاوه بر این به دلیل سبک بودن فشاری بر روی بدنه کولر وارد نمی‌کند. سایبان حصیری کولر تا حد زیادی نقش یک آفتاب گیر کولر را مخصوصا در روی پشت‌بام ایفا می‌کند.

طریقه نصب سایبان چگونه است؟

• برای نصب سایبان کولر ابتدا سمت سایه‌بان را از طرف شرق به غرب انتخاب می‌نماییم.

• پیچ‌های کناری کولر را باز کرده و پایه‌های پلیمری را روی سوراخ پایین تنظیم کرده و شیار بالا را جهت سوراخ‌کاری نشانه‌گزاری می‌کنیم.

• با مته‌ی شماره ی شش سوراخ پایین را بزرگ و علامت بالا را سوراخ کاری می‌کنیم.

• پایه‌های پلیمری را روی سوراخ‌ها قرار داده و واشر مخصوص ۷×۳ سانتی‌متر را پشت پایه‌ی پلیمری قرار داده و بوسیله‌ی پیچ و مهره پایه را محکم می‌نماییم.

• سپس تمامی پایه‌های پلیمری را به همین صورت به بدنه‌ی کولر محکم می‌نماییم.

• برای نصب سایبان کارتن پلاست را روی پایه‌ها قرار داده و به صورت دلخواه به طوری که کمترین نور آفتاب به کولر بتابد و چهار طرف آن نسبت به پایه‌ها برابر باشد تنظیم کرده و از طرف سوراخ پایین پایه‌ها کارتن پلاست را بوسیله‌ی پیچ یا میخ سوراخ کرده و آنرا با پیچ و مهره به صورت آرام به طوری که به کارتن پلاست فشار نیاید آنرامحکم می‌نماییم.

مزایای نصب سایبان کولر چیست؟

آفتاب تابستان بی‌رحمانه بر اتاقک کولر می‌تابد و باعث می‌شود تا حرارت بدنه و نهایتا آب داخل کولر بالا برود. آب داغ هم خیلی زود تبخیر می‌شود و مصرف آب را به شدت بالا می‌برد و هم اینکه باد خنک کمتری تولید می‌کند.
مشکل دیگر اینکه نور آفتاب به راحتی بر روی بدنه و کیفیت کولر تاثیر می‌گذارد و در طول زمان باعث فرسودگی زودتر کولر می‌شود.

این موضوع می‌تواند هزینه نگهداری و تعمیر کولر آبی را تا حدودی کاهش دهد. در زمانی که باد خنک دستگاه شرایط مطلوبی نداشته باشد یا باید دائم بر روی پشت‌بام باشید و آب دستی روی پوشاله‌ها بریزید (بماند که برخی یخ در کولر می‌اندازند) و هم اینکه باید دور کولر را تندتر کنید تا کمی خنکی هوا را حس کنید.
بنابراین نصب آفتاب‌گیر کولر در دسته مواردی قرار دارد که کیفیت عملکرد کولر در ظهرهای تابستان را بالا می‌برد. اگر تصمیم دارید که کولر آبی ساختمان یا کولر گازی را مجهز به نصب سایبان کولر کنید، برای انتخاب یک سایبان مناسب بهتر است از افراد آگاه در این زمینه کمک بگیرید.

سایه‌بان کولر فقط برای بالا بردن راندمان کولر نیست و کابردهای دیگری هم دارد که در زیر به این موارد اشاره می‌کنیم:

1. افزایش طول عمر بدنه و قطعات کولر آبی:

در تمامی قطعات و ابزارهای وسایل برقی و مکانیکی، خنک نگه داشتن محیط دستگاه، باعث افزایش طول عمر و کاهش استهلاک وسایل می‌شود. در نتیجه با توجه به هزینه تعمیر کولر آبی در نهایت این هزینه‌ها را به واسطه یک سایبان کولر آبی به صورت چشم‌گیری کاهش خواهید داد.

2. صرفه جویی در مصرف انرژی برق و آب:

با افزایش کیفیت باد و راندمان کاری کولر آبی، مصرف‌کنندگان، زمان کمتری از کولر استفاده می‌کنند که خود همین مسئله باعث صرفه‌جویی در مصرف برق شده و همچنین خنک بودن محیط کولر باعث کاهش تبخیر و صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود، به طور کلی پیشنهاد میشود  مقاله چگونگی سرویس کولر آبی را بخوانید.

3. جلوگیری از زنگ‌زدگی بدنه کولر آبی:

وجود سایبان از زنگ زدگی و تغییر رنگ بدنه کولر آبی جلوگیری کرده و طول عمر بدنه را افزایش می‌هد.

4. کاهش ورود نویز و صدای باران و تگرگ به داخل ساختمان:

سایبان کولر آبی در فصول سرد سال هم کارایی داشته و ورود صدا به داخل منزل را کاهش می‌دهد.

5. سالم ماندن بدنه کولر:

سایبان کولر مانع از نشستن برف و باران روی آن شده در نتیجه بدنه کولر سالم خواهد ماند.

خصوصیات یک سایبان کارآمد:

• باید بتواند کولر را از تابش مستقیم نور خورشید در اغلب ساعات روز نجات دهد.
• باید به شکلی باشد که روزنه‌های تامین هوای کولر را مسدود نکند.
• سایبان باید استحکام کافی را بر روی کولر داشته و در برابر باران و باد مقاوم باشد
• به راحتی نصب شود.
• نسبت به نور خورشید مقاومت بالایی داشته باشد.
• سبک و قابل حمل بوده و زیبایی کولر را هم تحت تاثیر قرار ندهد.

کار نصب سایبان کولرهای آبی را به چه کسی بسپاریم؟

شما در هر کجای تهران که باشید می‌توانید کار نصب سایه‌بان برای کولر منزل‌تان را به بهترین سرویس‌کاران کولر آبی بسپارید. فقط کافیست درخواستتان را در سایت ما ثبت کنید و یا با شماره 02191013700 تماس بگیرید. و خیالتان از بابت قیمت و کیفیت کار آسوده باشد. همکاران ما از 9 صبح تا 9 شب آماده پاسخگویی به شما گرامیان هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق