دلایل داغ شدن لامپ‌ها + نکات مهم

در گذر زمان استفاده از لامپ‌ها برای ایجاد روشنایی کاربردها و بازدهی‌های متفاوتی را دارند، اما تولید گرما در لامپ‌ها یکی از عوامل جداناپذیر از این موضوع است که به‌مرورزمان و پیشرفت علم این موضوع کاهش بسزایی پیدا کرده است.

در چندی پیش بیشترین حرارت تولید شده در لامپ‌ها، به‌جز لامپ‌های مادون‌قرمز و یا حرارتی در لامپ‌های رشته‌ای وجود داشت که علت این موضوع افسایش دمای حرارت رشتهٔ تنگستن توسط جریان برق بوده که این موضوع باعث ایجاد نور مرئی می‌شد.

این موضوع نیز قابل‌ذکر است که حدود 95% انرژی مصرف شده در لامپ‌های رشته‌ای جهت ایجاد حرارت به هدر می‌رفت که همین موضوع تولیدکنندگان را به طراحی و ایجاد لامپ‌هایی با اتلاف انرژی کمتر وادار کرد، به صورتی که امروزه لامپ‌های ال‌ای‌دی و … 90% انرژی را می‌توانند به نور تبدیل کنند.

از لحاظ طول عمر نیز باتوجه‌به اطلاعات و عملکرد لامپ‌های رشته‌ای، لامپ‌های ال‌ای‌دی حدود 25 برابر لامپ‌های رشته‌ای از عملکرد بهتری برخوردار هستند.

حال طبق اطلاعات بالا می‌توان فهمید که حرارت تولید شده ناشی از لامپ‌ها کاربردی برای مصرف‌کننده نداشته و تنها دلیلی برای تولید نور مرئی است که با افزایش علم و پیشرفت در این حوزه و تولید لامپ‌های ال‌ای‌دی و … هدررفتن انرژی به‌صورت حرارت بسیار کاهش‌یافته و در راستای هدف و تولید نور مرئی از پیشرفت بسزایی برخوردار شده‌اند که یکی از این پیشرفت‌ها را نیز عدم تولید بیش از حد حرارت در زمان تولید نور مرئی و کاهش مصرف و افزایش طول عمر این لامپ‌ها و سایر وسایلی که برای تولید نور است نام برد.

در راستای پیشرفت علم، اکثر لامپ‌هایی که برای تولید نور استفاده می‌شوند شامل این پیشرفت شده و در تمامی موارد این کاهش حرارت ناشی از تولید نور وجود داشته و همه‌روزه نیز در راستای ارتقای این موضوع پیشرفت‌هایی حاصل می‌شود که به کمترشدن مصرف و افسایش بازدهی ختم می‌شوند.

امروزه لامپ‌های ال‌ای‌دی نسبت به لامپ‌های رشته‌ای از هزینه بیشتری برخوردار هستند که این هزینه هم از لحاظ طول عمر و هم هدررفتن انرژی به‌صورت حرارت و هم مصرف انرژی به‌صرفه‌تر بوده و جامعه را به سمت استفاده در قسمت‌های مختلف از این لامپ‌ها سوق می‌دهد؛ در صورتی که به خدمات چراغ و روشنایی همچون هالوژن، لوستر، پرژکتور و… نیاز داشتید می‌توانید از طریق وب سایت ویپان یا تماس تلفنی درخواست خود را ثبت کنید، همچنین شما می‌توانید قیمت دقیق خدمت خود را از هردو روش بالا دریافت کنید و از ضمانت 45 روزه خدمات ما بهره‌مند شوید.

 

 

نظرات بسته شده است.

درخواست خدمات تخصصی برق