علت قطع برق بدون پریدن فیوز، چیست؟

در زمان قطعی برق معمولاً اولین جایی که توسط افراد چک می‌شود فیوزهای مینیاتوری یا فشنگی داخل واحد است، و در صورت ایراد نداشتن آن‌ها چک کردن همین فیوزها در ورودی ساختمان و بعد از کنتور برق است. حال در این مقاله همراه ما باشید تا علت قطع برق بدون پریدن فیوز و نحوه حل مشکل را مورد بررسی قرار دهیم.

این نکته را توجه داشته باشید که علاوه بر دو مورد بالا در بعضی از ساختمان‌ها، یک فیوز نیز می‌تواند در قبل از کنتور برق تعبیه شده باشد که در اکثر مواقع افراد از وجود این فیوزها بی‌اطلاع هستند و احتمال قطعی از سمت اداره برق را می‌دهند.

پس برای رفع مشکل علت قطع برق بدون پریدن فیوز می‌توان ورودی برق در اولین فیوز داخل واحد را با فازمتر چک کرد اگر این فیوز دارای جریان فاز نباشد می‌تواند مشکل از فیوزهای تعبیه شده در دم درب ساختمان باشد که این موارد را هم با فازمتر می‌توان چک کرد تا از ورود برق و قطع نبودن از سمت اداره برق اطمینان حاصل نمود.

در بعضی موارد هم می‌توان برق در فیوزهای ما در جریان باشد و با فازمتر از این موضوع اطمینان پیدا کرد اما هیچ یک از وسایل برقی داخل منزل کار نکنند که در این مواقع به‌احتمال خیلی زیاد سیم مربوط به نول واحد ما از ورودی و یا همانند موارد بالا از دم درب ورودی ساختمان اتصالاتش قطع باشد که برای اطمینان از این موضوع می‌بایست با یک لامپ تست از این موضوع آگاه شد.

توجه داشته باشید که ممکن است برای اتصالات جریان نول می‌توان از مینیاتوری،  ترمینال و یا سربندی‌های قدیمی استفاده کرد که تمامی این موارد می‌بایست چک شوند. علاوه بر پریدن فیوزهای برق و یا اتصال نداشتن سیم نول  قطع بودن سیم اتصال جریان فاز در داخل لوله‌های برق نیز همین مشکل را وجود آورده و باعث قطع شدن برق داخل یک مجموعه می‌شوند.

راه‌حل: با چک کردن فیوز قبل و بعد سیم‌کشی ابتدای کنتور تا داخل واحد با فازمتر و در صورت داشتن جریان فاز در ابتدای مسیر و نبودن این جریان در انتهای همان مسیر، می‌توان به این موضوع پی برد. این را هم در نظر داشته باشید که همین اتفاق برای سیم دارای جریان نول هم می‌تواند افتاده باشد.

بهتر است برای تسریع رفع ایراد قطعی برق و… از افراد متخصص و باتجربه استفاده شود تا علاوه بر انجام کار دقیق و اصولی از تکرار این موضوع نیز جلوگیری شود، در صورت نیاز برای رفع اتصالی برق و استفاده از متخصص‌های ویپان از طریق شماره تماس یا وب‌سایت ویپان با ما در تماس باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق