علت قطع شدن برق خانه

می‌خواهیم در مورد علت قطع شدن برق خانه و راه‌های رفع این مشکل در این مقاله با هم صحبت کنیم، در زمان‌هایی که قطعی برق کل منزل روبرو می شوید با چک کردن مینیاتوری‌ها و ورودی کنتور می‌توان از ایراد داشتن برق از طرف اداره برق و یا از داخل منزل اطلاع پیدا کرد که در صورت روشن بودن کنتور و برای رفع مشکل می‌بایست از اولین مینیاتوری دم درب، به چک کردن وجود جریان برق در سیم بررسی‌های لازم را انجام داد.

هرکدام از بخش‌های منزل می‌تواند باعث بروز همچنین مشکلاتی بشوند که از ساده‌ترین روش‌های تشخیص، بوی سوختگی در محل و یا بروز صدای جرقه زدن و اتصالی است که با دقت و بررسی قسمت‌های مختلف می‌توان تشخیص داد که مشکل از کدام بخش می‌تواند باشد.
اتصالی و یا ایراد پیداکردن هرکدام از قطعات الکترونیکی و الکتریکی در یک مدار می‌تواند منجر به قطع شدن برق یک بخش یا کل قسمت‌های مربوطه شود که با قطع کردن فیوز بخش مربوطه (در صورت تفکیک اصولی هر قسمت) می‌توان از باقی قسمت‌ها بدون مشکل استفاده کرد تا ایراد قسمت مربوطه پیدا و رفع مشکل شود.

برای مثال به‌صورت کلی در یک منزل مسکونی، برق‌های اتاق‌خواب‌ها و پذیرایی و آشپزخانه و حمام و دستشویی به‌صورت مجزا یک فیوز مینیاتوری برایشان در نظر گرفته شده‌اند و اگر پریزی در اتاق‌خواب‌ها ایراد پیدا کند، فیوز مربوط به اتاق‌خواب قطع شده و سایر مکان‌های نام‌برده‌شده دارای جریان برق هستند.

استفاده‌ی بیش از حد مجاز در مدار بر اساس مینیاتوری تعبیه شده در آن مکان هم می‌تواند عاملی بر قطع شدن برق باشد که تنها در زمانی اتفاق می‌افتد که جریان مورداستفاده توسط وسایل برقی به بیشترین حد خود برسند که این موضوع را می‌بایست در ابتدایی سیم‌کشی و تعبیه مینیاتوری بررسی کرد که در دراز مدت با آن روبرو نشوید.

توجه داشته باشید که بی‌اعتنایی به قطع شدن مکرر برق (کلی و جزعی) می‌تواند باعث بروز مشکلات کوچک و بزرگ جانی و مالی شود. پس تاحدامکان این مشکلات را جدی بگیرید تا علاوه بر به‌وجودنیامدن مشکلات جدید، بتوانید با خیال آسوده و راحت از تمامی وسایل برقی خود بهترین بهره را ببرید.

رفع اتصالی برق‌ کاری بسیار تخصصی است بنابراین اگر نیاز به خدمات سیم کشی ساختمان و برقکاران متخصص و ماهر داشتید می‌توانید از طریق وب‌سایت ویپان با ما در میان بگذارید، البته با تماس با شماره شرکت  نیز می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق