علت قطع شدن برق کنتور چیست؟

تصور کنید که در منزل یا محل کار خود در حال انجام کارهای روزمره خود باشید و بدون هیچ نمود بیرونی از یک مشکل و اتفاق به‌خودی‌خود برق محلی که در آن حضور دارید قطع شود، برای اینکه بدانیم علت قطع شدن برق کنتور چیست و مشکل را برطرف کنید کافی است چک‌لیست زیر را با رعایت نکات ایمنی دنبال کنید.

  • ساده‌ترین و بدیهی‌ترین چیزی که در ابتدا به ذهن می‌رسد این است که ممکن است برق به طور سراسری به‌ اصطلاح رفته باشد بنابراین با پرس‌وجو از دیگر همسایگان مطمئن شوید که این قطعی برق توسط اداره برق انجام نشده باشد و برق محله به‌طورکلی نرفته باشد.

 

  • به جعبه مینیاتوری واحد خود مراجعه کنید، این جعبه معمولاً جلو درب ورودی هر واحد یا در آشپزخانه هر خانه تعبیه شده و قرار گرفته است، بعد از پیداکردن جعبه درب آن را باز کنید و مطمئن شوید تمامی کلیدهای مینیاتوری همگی به سمت بالا باشند، در این قسمت ممکن است دو حالت به وجود بی آید:
الف – همه مینیاتوری‌ها به سمت بالا هستند:
  • در این حالت باید سری به تابلو برق ساختمان خود بزنید که در ورودی ساختمان قرار گرفته و همان‌طور که در تصویر می‌بینید معمولاً دارای سه بخش است بخشی مینیاتوری‌های که مربوط به اداره برق و پلمب هست، قسمت کنتورهای برق قرار گرفته و مینیاتوری‌هایی که بعد از کنتور قرار گرفته است. ابتدا دقت کنید اگر کنتور شما روشن نبود و کار می‌کرد می‌بایست با اداره برق تماس بگیرید اما اگر کنتور شما روشن بود و کار می‌کرد کافی است سری به مینیاتوری‌های قسمت سوم بزنید حتماً مینیاتوری واحد شما پریده است و بایستی آن را به سمتی که همه مینیاتوری‌ها هستند هدایت کنید به‌احتمال خیلی زیاد مشکل حل می‌شود. در صورت تکرار این قضیه حتماً حتماً از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

کنتور و مینیاتوری

ب _ یک یا چند مینیاتوری یا همه مینیاتوری‌ها به سمت پایین باشد که کافی است هرکدام از آن‌ها به سمت پایین بود آن را به سمت بالا هدایت کنید که بعد از هدایت آن‌ها ممکن است  چهار حالت به وجود آید:
  • بعد از دادن مینیاتوری‌ها به سمت بالا جریان برق برقرار شود و بعد از گذشت زمان نیز مشکلی به وجود نیاید این نشان‌دهنده این است که به دلیل نوسانات برق شهر این مشکل پیش‌آمده و کلیدهای مینیاتوری نیز به‌درستی عمل کردند و جای نگرانی نیست و برای رفع این مشکل در جاهای پرنوسان استفاده از استابلایزر پیشنهاد می‌شود.
  • بعد دادن مینیاتوری به سمت بالا بلافاصله مجدد مینیاتوری به سمت پایین برمی‌گردد. اگر بلافاصله این اتفاق افتاد نشان‌دهنده این است که در قسمتی که مربوط به برق آن کلید مینیاتوری است اتصالی وجود دارد و نیازمند یک برق‌کار حرفه‌ای و متخصص است چرا که علاوه بر تبعات مالی برای افراد غیرمتخصص ممکن است تبعات جانی را به دلیل عدم تخصص به وجود آورد.
  • بعد از دادن مینیاتوری به سمت بالا بعد از چند لحظه مینیاتوری به سمت پایین برگردد و برق را قطع کند در 60 درصد این مشکل به دلیل خراب بودن خود مینیاتوری ایجاد می‌شود که با تعویض آن مشکل حل خواهد شد در 40 درصد دیگر مشکل می‌تواند از اتصالی در قسمتی از خانه باشد. به هر جهت با بروز چنین مشکلی باید حتماً از برق‌کار کمک بگیرید.
  • کلید مینیاتوری اصلاً به سمت بالا حرکت نمی‌کند و به‌اصطلاح قفل شده است این مشکل قطعاً از خراب بودن مینیاتوری است که با تعویض آن مشکل حل خواهد شد.

شما می‌توانید برای رفع قطعی برق و اتصالی برق خود از طریق وب‌سایت ویپان یا شماره شرکت با ما در تماس باشید.ما برای خدمات اضطراری مانند اتصالی کردن، تکنسین‌ها خود را در کمتر از 45 دقیقه به محل شما می‌رسانیم.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق