علت قطع شدن پریز برق

شاید برایتان پیش‌آمده باشد که وقتی خواستید از پریزی استفاده کنید متوجه شدید که پریز برق ندارد، ما در این مقاله همراه شما هستیم تا علت قطع شدن پریز برق و نحوه رفع حل این مشکل را به طور کامل بررسی و آموزش لازم را ارائه دهیم.

ابتدا باید بگوییم کارکردن با برق و انجام رفع اتصالی ‌کاری تخصصی است و پیشنهاد ما حتماً و حتماً استفاده از یک برق‌کار حرفه‌ی در این زمینه استفاده چرا که ممکن است با یک اشتباه کوچک خطرات مالی و جانی برای خود و خانواده‌تان داشته باشد. اما درصورتی‌که می‌خواهید روند کار را بدانید و خودتان دست به آچار هستید با رعایت موارد ایمنی و در ابتدا و قبل هر اقدامی با قطع کردن برق ورودی و کنتور واحد طبق چک‌لیست زیر موارد را پیگیری و مشکل را رفع کنید:

  1. برای این که علت قطع شدن پریز برق را پیدا کنید بهتر است  کمی فکر کنیم عوامل بیرونی را در صورت وجود به‌خاطر بیاورید عواملی همچون ضربه خوردن به پریز یا درآمدن پریز که در هنگام جا زدن به دلیل عدم دقت در آن‌یکی از سیم‌ها قطع شده باشد. به طور مثال ممکن است همان‌طور که دوشاخه جاروبرقی داخل پریز است بدون توجه به مسافت جارو را بکشید و به‌این‌ترتیب پریز از جای خود درآمده باشد  و در همین هنگام یا موقع جا زدن پریز یکی از سیم‌ها قطع شده باشد. برای این کار کافی است با رعایت نکته مهمی که در بالا به آن اشاره شد یعنی قطع کردن جریان ورودی برق سیمی که جدا شده است را مجدد به هم اتصال دهید، توجه بفرمایید بهترین نوع اتصال لحیم‌کاری و وارنیش است.
  2.  ممکن است این قطع شدن بدون دخالت هیچ عامل بیرون رخ دهد در واقع بهتر بگوییم به دلیل جریان بیش از حد، پریز مربوطه دچار مشکل شود که معمولاً با ظاهر سوختگی یا روی پریز یا با باز کردن پریز روی سیم‌ها متوجه این موضوع خواهید شد. علت این اتصالی و ورود جریان بیش از حد می‌تواند استفاده از سیم غیراستاندارد هم از لحاظ کیفیت هم از لحاظ سایز باشد، سیم مناسب برای پریز برق سیم تک رشته سایز 2.5 است، درصورتی‌که مشکل قطع شدن پریز عواملی مثل اتصالی باشد گاهی با تعویض پریز مشکل حل می‌شود و گاهی هم در صورت سوختن سیم‌ها نیاز به تعویض سیم از پریز قبل تا پریز مشکل‌دار است.
  3.   پریز بدون هیچ‌گونه عوامل به دلیل استفاده زیاد یا اتمام طول عمر خراب شده باشد که در این صورت با تعویض پریز مشکل حل خواهد شد.

 

درصورتی‌که به برق‌کاران حرفه‌ای جهت رفع اتصالی برق نیاز داشتید در خواست خود را در وب‌سایت ویپان ثبت کنید، همچنین می‌توانید با تماس با شماره شرکت نیز درخواست خود را ثبت کنید، لازم به ذکر راست برای اتصالی کردن، برق‌کاران ویپان در کمتر از 45 دقیقه خود را به محل شما می‌رسانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق