علت قطع شدن کلید برق چیست؟

قطع شدن کلید برق روشنایی و یا کلید پریز‌ها می‌تواند نشان دهنده‌ی ایراد در خود کلید و پریز و یا سر‌بندی و سیم کشی آن‌ها باشد درادامه همراه ما باشید تا علت قطع شدن کلید برق و نحوه رفع حل مشکل با هم بررسی کنیم، در صورتی که تنها یکی از کلید‌ها یا پریز‌ها قطع باشد می‌تواند علت آن مواردی باشد که در بالا به آن اشاره شد، اما در صورتی که این ایراد در بخشی از مدار اتفاق بیفتد و چند کلید برق یا پریز قطع باشد می‌تواند مشکل از سیم کشی یا مینیاتوری بخش مربوطه باشد.

در کلید‌های برق، قسمت ورودی سیم برق(جریان فاز) با پیچ طلایی رنگ مشخص شده‌اند که معمولاً در قسمت بالایی کلید قرار دارند و خروجی نسبت به تک پل با دو پل بودن کلید با یک یا دو پیچ مشخص می‌شود که با قطع و وصل کردن هر شاسی کلید یکی از این پیچ‌ها شامل جریان فاز می‌شود.

در صورتی که یکی از چراغ‌ها روشن نشود با چک کردن پیچ مربوط به خروجی کلید می‌توان از سالم بودن آن اطمینان حاصل کرد، اما در صورت درست بودن این مورد امکان قطع بودن و ایراد داشتن سیم کشی تا چراغ مربوط وجود دارد.

در کلید‌های برق معمولاً فقط سیم فاز متصل می‌شود و سیم نول در قوطی کلید سربندی شده و یا در صورت اتصال به کلید تنها باعث روشن شدن چراغ کوچکی که در کلید می‌باشد، می‌شود؛ قطع شدن کلید برق هم می‌تواند باعث روشن نشدن و هم خاموش نشدن چراغ مورد نظر شود که در هر دو حالت می‌بایست کلید مورد نظر تعویض شود.

لازم به ذکر است که در گاهی مواقع ممکن است کلید مشکلی نداشته باشد و قطع بودن سیم نول علت این اتفاق باشد که چک کردن ورودی و خروجی سیم فاز کلید با فازمتر می‌تواند ما را از ایراد بوجود آمده در سیم نول با خبر کند و برای چک کردن وصل بودن سیم نول می‌توان از یک لامپ تست در محل مورد نظر استفاده کرد.

در صورتی که به خدمات کلید و پریز نیاز داشتید از نصب تا عیب‌یابی کلید برق روشنایی، کافیست درخواست خودتون رو از طریق تماس تلفنی یا از طریق وب سایت ویپان ثبت کنید و منتظر تکنسین‌های ما در بازه ساعتی مد نظرتون باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق