مانیتور روشن می‌شود اما تصویر و صدا نداریم، همه واحدها علت چیست؟

برای رفع مشکل مانیتور روشن می‌شود اما تصویر و صدا نداریم، همه واحدها در این آموزش همراه ما باشید:

1- ابتدا باید برق ورودی به صفحه چک شود و از سالم بودن ترانس (منبع تغذیه)  آیفون تصویری  و ولتاژ رسانی درست به صفحه اطمینان پیدا کرد. در صورت سالم بودن ترانس و اتصالات تا صفحه، به مرحله دوم می‌رویم.

2- مانیتور سالم یکی از همسایگان یا مانیتور تست  را به جلو درب برده و صفحه‌ی دم درب را بازکرده و با حذف کردن سیم‌کشی آیفون تصویری داخل ساختمان، مانیتور را مستقیم به صفحه وصل می‌کنیم و تصویر و صدا مانیتور را چک می‌کنیم .در صورت نشان ندادن تصویر و نداشتن صدا در مانیتور تست مشکل می‌تواند از دوربین صفحه‌ی دم درب و میکروفن  و یا برد صدای صفحه باشد و برای حل مشکل نیاز به تعمیرات یا تعویض اجزای داخلی آسیب‌دیده صفحه جلو در است، اما اگر تصویر و صدا در مانیتوری که دردم درب وصل شده نمایش داده شود در واقع مانیتور و صفحه به‌درستی عمل کنند مراحل قسمت سوم را دنبال می‌کنیم.

3- ایراد از سیم‌کشی بوده و می‌بایست سیم‌کشی را تا مانیتور واحد 1، از صفحه تا تقسیم‌ها و نهایتاً تا پشت‌گوشی واحد اول چک شود که قطعی نداشته و سربندی اصولی (لحیم‌کاری) انجام شده باشد و در صورت نیاز سیم‌کشی را تا واحد اول باید تعویض کرد. درصورتی‌که با تعویض این قسمت از سیم‌کشی فقط مشکل بعضی از واحدها حل شد برای واحدهای دیگر ابتدا از سالم بودن مانیتور درآن‌واحدها باید مطمئن شویم سپس در صورت سالم بودن مانیتورها بایستی سیم‌کشی این واحدها تا واحد اول را یا با سیم در انتظار جابه‌جا کرده یا در صورت نبودن سیم در انتظار سیم‌کشی این واحدها تعویض شود.

همان‌طور که می‌دانید عیب‌یابی آیفون‌های تصویری کار به‌ظاهر ساده اما تخصصی است که نیاز به‌دقت و حوصله بالا دارد بنابراین اگر نیاز به آیفون کاران حرفه‌ای داشتید می‌توانید جهت عیب‌یابی و نصب آیفون‌های تصویری درخواست خود را در وب‌سایت ویپان ثبت کنید، شما می‌توانید از همین طریق قیمت سیستمی خدمت خود را دریافت کنید، همچنین می‌توانید با تماس با شماره شرکت درخواست خود را ثبت و قیمت خدمت خود را نیز از این طریق دریافت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق