مزایا و معایب نور سفید در چراغ‌ها

در منازل و محیط‌های کار، رنگ نورهای متفاوتی وجود داشته و قابل تهیه است که بر بینایی و پاسخگویی مغز انسان در انجام امور مختلف تأثیرگذار است و می‌تواند اثرگذاری‌های متفاوتی داشته باشد؛ اما در نهایت این سلیقه و علاقه به رنگ محبوب افراد است که باعث انتخاب رنگ موردنظر می‌شود؛ پس برای بررسی نور سفید در چراغ ها و لامپ ها با ما همراه باشید.

نور سفید نیز به رنگ‌هایی مانند سفید یخی و سفید مهتابی تقسیم‌بندی می‌شود.

مزایای استفاده از نور سفید:
  • طبق تحقیقات انجام شده نور سفید یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون‌های مدرن است و به‌صورت علمی می‌تواند باعث ایجاد سروتونین در مغز انسان شود که باعث افزایش تمرکز و هوشیاری فرد شود و این یکی از عواملی است که در زمان مطالعه می‌تواند از  جمله  رنگ نورهای پرطرف‌دار باشد.
  • دیگر عامل می‌تواند خنثی بودن رنگ سفید باشد که در زمان‌های مختلف باعث اذیت نشدن و حداقل آسیب به بینایی فرد باشد.
  • عاملی که سبب استفادهٔ زیاد این رنگ در کار طراحی و دکوراسیون داخلی شده، بزرگ‌تر نشان‌دادن فضای مورداستفاده می‌باشد.
  • در بررسی نور سفید همچنین می‌توان به ایجاد محیطی آرام و شاداب شود که همین موضوع باعث استفادهٔ زیاد این رنگ نور در محیط‌هایی مانند بیمارستان‌ها، بانک‌ها، اداره‌جات و… شود.
  •  نور سفید باعث رشد بهتر گیاهان نیز می‌باشد.
معایب استفاده از نور سفید:

از معایب استفاده از لامپ‌هایی با رنگ سفید می‌توان به بالابودن شدت نور و در نتیجه پایین آمدن کیفیت استراحت در زمان استفاده از این نور در اتاق‌خواب اشاره کرد.

همچنین در طراحی‌ها نیز در صورت تابش نور سفید با زاویه مستقیم، نمایی یکنواخت را به وجود می‌آورد که در نهایت نتیجه مناسبی را به ثمر نخواهد نشاند.

نکته: توجه به محل موردنظر برای استفاده از این رنگ نور و میزان بازتاب نور نسبت به فعالیت قابل انجام امری مهم و تأثیرگذار در زمان انتخاب و استفاده است که می‌تواند در فعالیت‌های روزانه امری تأثیرگذار و مهم باشد که به‌صورت مستقیم باکیفیت زندگی افراد در ارتباط خواهد بود.

در صورتی که به مشاوره و یا انواع خدمات چراغ و روشنایی همچون نصب لوستر، انواع چراغ، هالوژن و… نیاز داشتید؛ می‌توانید از طریق وب سایت ویپان یا تماس تلفنی درخواست خود را ثبت کنید و از کمک تکنسین های متخصص ما برخوردار شوید، همچنین شما می‌توانید قیمت دقیق خدمت خود را از هردو روش بالا دریافت کرده و از ضمانت 45 روزه خدمات ما بهره‌مند شوید.

نظرات بسته شده است.

درخواست خدمات تخصصی برق