نحوه صحیح شابلون‌زنی مطابق نقشه های برق

شابلون‌زنی یکی از اصطلاحات کاربردی در طراحی قطعات الکترونیکی است که معمولاً از این روش برای طراحی یک بورد الکترونیک استفاده می‌شود.

در صنعت سیم‌کشی ساختمان شابلون‌زنی کاربردی ندارد؛ ولی ازآنجایی‌که در سیم‌کشی ساختمان برای ایجاد مسیر لوله‌های برق از روش شیارزنی استفاده می‌شود و در این روش ما باید مسیر لوله‌ها را دقیق ایجاد کنیم.

زمانی که تمامی مسیرهای مشخص شده بر روی نقشه را با شیارزنی ایجاد می‌کنیم در این بخش اصطلاحاً می‌گوییم مسیر شابلون خورده و آماده اجرا است و زمانی از این واژه در ساختمان استفاده می‌کنیم که مسیرهای شیارخورده آن‌قدر یکسان و به‌اندازه باشد که می‌توان به آن گفت مسیر شابلون خورده و این یک اصطلاح است و بین استادکاران استفاده می‌شود.

در شابلون‌زنی مسیرهای سیم‌کشی ساختمان یا همان شیارزنی ما می‌توانیم از دستگاه شیار زن استفاده کنیم، این دستگاه‌ها به دلیل طراحی خاصی که برای این کار دارند از ایمنی بالاتری برخوردار بوده و خطرات کمتری دارند؛ ولی به دلیل دشواری در حمل خود دستگاه و پایین‌بودن سرعت فعالیت می‌توانیم از دستگاه فرز با تیغه‌های گرانیت استفاده کنیم تا سرعت عمل بیشتر شود.

در این بخش نباید فراموش شود که استفاده از دستگاه فرز خطرات زیادی دارد و باید از لوازم حفاظتی مناسب و محافظ خود دستگاه حتماً استفاده نمود.

در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شیارزنی هستید می‌توانید به مقاله‌ی ساختار چاک‌لاین ها و شیارزنی اصولی برای سیم کشی برق مراجعه نمایید.

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه شیارزنی داشته باشین، کارشناسان متخصص ویپان همه روزه آماده خدمت‌رسانی به شما هستند و شما عزیزان می‍‌توانید جهت دربافت مشاوره رایگان با شماره 91013700-021 تماس حاصل نمایید.

همچنین شما می‌توانید در صورت نیاز به هرگونه خدمت سیم‌کشی ساختمان از طریق وب سایت ویپان درخواست خود را ثبت کرده و علاوه بر دریافت قیمت نهایی محصول از گارنتی 45 روزه خدمات ما برخوردار شوید.

نظرات بسته شده است.

درخواست خدمات تخصصی برق