نحوه عملکرد فیوز ولتاژ

فیوز ولتاژ به‌عنوان یک وسیله حفاظتی برای جلوگیری از ورود ولتاژهای مخرب به شبکه برق خانگی و صنعتی کاربرد زیادی دارد.

ولتاژهای مخرب که به دلایل مختلف در شبکه برق ایجاد می‌شود به‌صورت نوسان لحظه‌ای (بالا و پایین‌رفتن ولتاژ) و یا دوفاز شدن شبکه (توضیحات تکمیلی در چگونگی ایجاد نوسان) ایجاد می‌شود که فیوز ولتاژ می‌تواند در لحظه آن‌ها را تشخیص دهد و قبل از رسیدن آسیب جدی به لوازم منزل با قطع برق و وصل مجدد آن در زمان مشخص عملکرد خود را کامل کند.

چگونگی ایجاد ولتاژ مخرب:

ولتاژهای مخرب در شبکه‌های توزیع برق اغلب به دلیل خرابی تجهیزات و یراق‌آلات استفاده شده توسط شرکت‌های توزیع‌کننده ایجاد می‌شود و بعضاً به دلیل قطع‌شدن سیم نول (سرقت سیم نول و یا سوانح طبیعی) که به‌صورت دوفاز شدن در شبکه برق‌رسانی ظاهر می‌شود پدیدار خواهند شد.

استفاده از یراق‌آلات باکیفیت پایین، شل بودن تجهیزات و اتصالات، طولانی‌بودن مسیر نیرورسانی، مناسب نبودن مقطع انتخابی کابل نیرورسانی از عوامل ایجاد ولتاژ مخرب هستند که اغلب در حدود چند ولت (حدود 10 تا 15 ولت) نوسان دارد و بعضاً در صورت دوفاز شدن شبکه، این ولتاژ تا 400 ولت هم می‌رسد.

دلایل استفاده از فیوز ولتاژ:

در ابتدای راهیابی انرژی الکتریکی در زندگی روزمره بخش اصلی مصارف برقی برای سیستم روشنایی و گرمایشی بودند که نیاز به حفاظت چندانی نداشتند؛ چون سیستم روشنایی و وسایل گرمایشی که درگذشته استفاده می‌شد حساسیت زیادی به تغییرات ولتاژ نشان نمی‌دادند، به همین دلیل شرکت‌های توزیع برای محافظت سیستم، از فیوزهایی جهت کنترل جریان استفاده می‌کردند.

ولی با پیشرفت تکنولوژی و تغییر نوع مصارف خانگی و صنعتی از جمله لوازم صوتی تصویری، رایانه، یخچال، ماشین لباسشویی و ظرف‌شویی، جاروبرقی و … و همچنین بالارفتن توقعات از شرکت‌های توزیع برق بااین‌وجود هنوز نوسان ولتاژ یک معضل اساسی در شبکه برق‌رسانی محسوب می‌شود و مشترک باید خود به‌صورت جداگانه جهت حفاظت لوازم منزل خود از ولتاژهای مخرب اقدام نماید که در این میان گروه ویپان به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهد جهت حفاظت بهتر و ایمن‌تر از فیوزهای ولتاژ استفاده کنند.

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره، نصب و یا تعویض انواع محافظ برق ساختمان می توانید از طریق وبسایت ویپان و یا تماس با شماره ی 02191013700، درخواست خود را ثبت کرده تا در اسرع وقت تکنسین های باتجربه و کاربلد ما در محل شما حاضر شوند.

ضمنا تمامی خدمات شرکت برق ویپان دارای ضمانت 45 روزه خدمات می باشند.

نظرات بسته شده است.

درخواست خدمات تخصصی برق