نصب لوسترها و روش های ایمن سازی آن ها برای جلوگیری از سقوط

لوسترها وسیله ای زیبا و شیک برای هر خانه ای هستند، اما اگر به درستی و با ایمنی مناسب نصب نشوند، می توانند یک خطر بزرگ نیز باشند!
برای جلوگیری از سقوط، لوسترها باید با ابزار و اتصالاتِ مناسب به سقف نصب شوند.
وقتی صحبت از نصب لوستر می‌شود میبایست یک عامل اساسی مورد توجه قرار گیرد 《چه نوع لوستری بر روی چه نوعی از سقف قرار است نصب گردد》.
جنس سقف، نوع لوستر و اتصالات کاربردی همگی در تعیین نحوه صحیح نصب یک لوستر نقش دارند.
لوسترها به دو گروه از نظر نوع نصب تفکیک می‌شوند،  لوستر آویزی و لوستر های سقفی و معمولا جنس سقف های مسطح در خانه ها را میتوان به سقف های گچی؛ کناف؛ راویز و بتنی تقسیم بندی کرد.
در محل نصب لوستر ها معمولا سیستم قلاب و زنجیر از قبل تعبیه شده است ولی اگر این امکان وجود نداشته باشد جای نگرانی نیست و میتوان تمهیدات لازم را فراهم کرد.

تجهیزات مورد نیاز جهت لوستر های آویزی در هر جنس از سقف :

گچی، کناف، راویز  : در صورتی که لوستر وزن متعادلی داشته باشد و در محل نصب سیستم قلاب و زنجیر وجود داشته نیازی به نگرانی نبوده و کافی است اتصالات برق را وصل کنیم، در صورتی که وزن لوستر سنگین باشد و سیستم قلاب و زنجیر ضعیف باشد‌ قطعا نیاز به اصلاح زیر ساخت موجود است و این اصلاح چیزی جز کندن محل نصب و جوشکاری لازم برای نصب قلابی با کیفیت نیست.
در صورتی که در محل سقف هیچ گونه قلاب یا زنجیری از قبل تهیه نشده باشد و نیاز به نصب لوستر آویزی با وزن متناسب باشد استفاده از رولت بولت برای سقف گچی و پروانه ای برای سقف کناف و راویز با سایز مناسب برای ایجاد زیر ساخت پیشنهاد می‌گردد.
بتنی :
برای نصب لوستر آویزی در این نوع سقف نیاز به  رولت بولت مخصوص بتن و ابزار مناسب ( دریل هیلتی) است.

تجهیزات مورد نیاز جهت لوستر های سقفی در هر جنس از سقف :

گچی، کناف، راویز : در صورتی که لوستر وزن متعادلی داشته باشد در سقف گچی با استفاده از پیچ و رولپلاک مناسب و در سقف کناف و راویز از پیچ های پروانه ای استفاده میشود، در صورتی که وزن لوستر سنگین باشد و سیستم قلاب و زنجیر ضعیف باشد‌ قطعا نیاز به اصلاح زیر ساخت موجود است و این اصلاح نیاز به فرد متخصص دارد‌.

بتنی: برای نصب لوستر سقفی در این نوع سقف نیاز به پیچ و رولپلاک مخصوص بتن و ابزار مناسب ( دریل هیلتی) است که حداقل باید دو و نیم سانت در بتن نفوذ کند‌.

نکته: شاید به نظر بیاید هزینه برای نصب لوستر هزینه ای اضافی است و می‌توان از آن چشم پوشی کرد اما  مطمئن باشید غیر از مسائل برقی در مورد کالای لوستر  عدم توجه به نکات و نصب های غیر اصولی تبعات مالی و جانی بسیاری به همراه خواهد داشت.

ما در شرکت خدمات برق ویپان با دانش و تجربه ای که همیشه در حال رشد بوده و داشتن نیروهای متخصص با ضمانت اجرایی، مسئولیت صفر تا صد نصب لوسترهای شما را به عهده میگیریم.
برای دریافت آنی قیمت در مورد خدمات نورپردازی و نصب لوستر های خود کافیست به سایت ویپان مراجعه کنید.

 

 

نظرات بسته شده است.

درخواست خدمات تخصصی برق