در آیفون تصویری نه صدا داریم و نه درب باز می‌کند فقط واحد خودم، علت چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشه، شرابطی که در در آیفون تصویری نه تنها صدای بالا به پایین و برعکس را نداریم بلکه سیستم درب‌بازکن نیز عمل نمیکند؛ البته فقط برای واحد خودم(یک واجد).

در بررسی اولیه در مواجه با چنین مشکلی چک می‌کنیم که فقط یک واحد دچار این مشکل گردیده است یا خیر. هنگامی که فقط یک واحد این مشکل را دارد ما با اطمینان از این مسئله متوجه می‌شویم که صفحه جلو درب و درب بازکن آیفون تصویری سالم است.

چگونه از سالم بودن مانیتور واحد مطمئن شویم؟

در مرحله بعد با یک آیفون تست (که معمولاً برق‌کاران آن را دارند) به واحد موردنظر رفته و آیفون تست را در جای آیفون آن واحد نصب می‌کنیم تا از سالم بودن مانیتور واحد موردنظر خیالمان راحت شود.

اگر آیفون تست نداشتید می‌توانید از مانیتور سالم همسایه‌ها کمک بگیرید. اگر با مانیتور جدید یا مانیتور تست مشکل حل شد پس قطعاً ایراد از قطعات داخلی و بردهای داخل مانیتور است. معمولاً با تعمیر یا تعویض بردهای داخلی (منبع تغذیه با برد صوت) این مشکل قطع به‌ یقین حل خواهد شد.

اگر با تعویض مانیتور در آیفون تصویری ایراد حل و یا یا پیدا نشد می‌بایست سیم‌کشی مرحله قبل از این واحد تا این واحد را چک کنیم. مثلاً اگر واحد 2 مشکل داشت از واحد 1 سیم‌کشی و سربندی را تا واحد 2 چک کنیم.

اگر سربندی‌ها سالم بودند و کابل ورودی آیفون سیم‌های در انتظار یا همان زاپاس داشتند را جایگزین کرده و تست می‌کنیم. قطعاً مشکل حل خواهد شد. اگر سیم زاپاس موجود نبود به سراغ سیم‌کشی جدید می‌رویم و ممکن است این سیم‌کشی امکان توکار کشیده‌شدن را نداشته باشد (لوله خراب باشد، قدیمی باشد و …). در این صورت از سیم‌کشی را باید روکار انجام دهیم و توجه کنید که از سیم مرغوب 06 فویل دار مسی استفاده کنید. برای تمیزی سیم‌کشی روکار هم می‌توانید از داکت کمک بگیرید.

حتماً در نظر داشته باشید در پیچ‌های موردنظر از فارسی‌بر‌کردن داکت استفاده کنید. و در سربندی از لحیم‌کاری و وارنیش استفاده کنید.

برای نصب ، تعمیر و عیب‌یابی و آیفون‌های تصویری در خواست خود را در وب‌سایت ویپان ثبت یا با تماس با شماره شرکت درخواست خود را ثبت و از هر دو طریق قیمت سیستمی و آنی خدمت خود را دریافت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق