بهترین نورها و چراغ‌ها برای مطالعه

استفاده از نور مناسب به جهت مطالعه و کار یکی از مهم ترین تصمیماتی هستش که برای سلامتی جسم و روح میتوانیم بگیریم.

در منازل و محیط‌های مختلف افراد معمولاً از چراغ‌ها و رنگ لامپ‌های متفاوتی برای مطالعه استفاده می‌کنند که بسته به عادت و سلیقهٔ هر فرد می‌تواند متفاوت باشد.

بهترین نور مناسب برای مطالعه :

توجه داشته باشید که بهترین نوری که برای مطالعه مناسب است، نورهای طبیعی بوده و توصیه می‌شود که تاحدامکان از این روش استفاده شود، در صورت استفاده از نور لامپ‌ها و … که در واقع  یک امر سلیقه‌ای است؛ ولی معمولاً برای مطالعه میزان نور موردنیاز بیشتر از نور موردنیاز برای انجام سایر کارها می‌باشد.

برای مثال حدوداً در پذیرایی‌ها نور موردنیاز 200 لوکس (واحد اندازه‌گیری شدت نور موردنیاز) ، برای اتاق‌خواب‌ها 180 لوکس، برای آشپزخانه 250 لوکس و برای محیط مطالعه و یا آموزش 300 تا 450 لوکس در نظر گرفته شده است.

این مورد نیز قابل‌ذکر است، همان‌طور که نور کم در زمان مطالعه و… می‌تواند بر روی بینایی آسیب‌رسان باشد نور زیاد نیز می‌تواند همان تأثیر را داشته و به‌مرورزمان آسیب‌رسان باشد.

مضرات مناسب نبودن نور در زمان مطالعه:

طبق تحقیقات انجام شده بر روی یک سری از افراد ثابت شده است که در صورت مناسب نبودن نور در زمان مطالعه، به طور طبیعی تمرکز و یادگیری افراد کاهش می‌یابد که بهترین راه‌حل آن تنظیم نور محیط مطالعه به میزان موردنظر می‌باشد.

نکتهٔ دیگری که قابل به ذکر است زاویهٔ تابش نور است که نباید به طریقی باشد که نور به چشم فرد منعکس شود، بهترین حالت برای عدم وقوع این مشکل نورپردازی لامپ و یا چراغ موردنظر از سمت بالا به سمت پایین و یا از کنار باشد که عمل انعکاس نور اتفاق نیفتد، چرا که می‌تواند به چشمان فرد مطالعه‌کننده آسیب برساند.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، عوامل آسیب‌رسانی به افراد و راه‌های پیشگیری از آن‌ها بیان شد؛ اما رنگ نور مطالعه (زرد، سفید، ترکیبی سفید و زرد) تفاوتی در بهتر بودن نور در مطالعه و یا یادگیری نداشته و نسبت به سلیقه و راحتی فرد می‌توان لامپی با رنگ نور مناسب را تهیه و استفاده کرد.

در صورتی که به مشاوره و یا انواع خدمات چراغ و روشنایی همچون نصب لوستر، انواع چراغ، هالوژن و… نیاز داشتید؛ می‌توانید از طریق وب سایت ویپان یا تماس تلفنی درخواست خود را ثبت کنید و از کمک تکنسین های متخصص ما برخوردار شوید، همچنین شما می‌توانید قیمت دقیق خدمت خود را از هردو روش بالا دریافت کرده و از ضمانت 45 روزه خدمات ما بهره‌مند شوید.

نظرات بسته شده است.

درخواست خدمات تخصصی برق