همه‌چیز در رابطه با سنسورها

 

سنسور چراغ ها مدل‌های مختلف و کاربردهای متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند که ابتدا تا حدودی به آشنایی این موضوعات می‌پردازیم، سپس به‌طور خلاصه و کاربردی در مورد همه‌چیز در رابطه با سنسورها صحبت می‌کنیم.

یکی از قسمت‌های کاربردی که در اکثر سنسورها وجود دارد حالت شب و روز هست که به بررسی آن می‌پردازیم. در اکثر سنسورهای دیواری و سقفی حالتی برای شب و یا روز و بعدازظهر وجود دارد که کارکرد را نسبت به میزان وجود روشنایی در زمان‌های مختلف شبانه‌روز مشخص می‌کند، برای مثال اگر در حالت شب تنظیم شوند تنها در زمان عدم وجود روشنایی در محل این سنسور کاربرد دارد.

یکی دیگر از قسمت‌های سنسورها، تعیین کم یا زیاد شدن مدت‌زمان روشنایی چراغ موردنظر هست که قابل‌تغییر است و در بعضی سنسورها به‌صورت انتخابی از زمان کم، متوسط و زیاد هست و یا بسته به زمان تعریف‌شده‌ی سنسور هست.

در بعضی سنسورها به‌صورت گردانه‌ای هست که از کم به زیاد به مقدار دلخواه قابل‌تغییر هست.

در رابطه با سؤالی که درباره‌ی سنسورها به وجود می‌آید این است که آیا امکان این وجود دارد که یک چراغ هم با سنسور روشن خاموش شود و در زمان‌های موردنظر نیز توسط کلید برق بتوان این کار را انجام داد؟

در پاسخ به این سؤال می‌بایست پاسخ داد که خیر، چراکه سربندی چراغ‌ها در زمان متصل شدن به سنسور قابلیت تغذیه از ورودی برق دیگری را ندارند و در صورت اتصال برق در زمان متصل بودن سنسور سیستم چراغ روشنایی دچار اختلال شده و یا در بعضی مواقع نیز باعث سوختن سنسورها می‌شود.

علت این موضوع نیز به‌صورت فنی وجود یک سیم ورودی فاز و یک سیم ورودی نول هست و یک سیم خروجی فاز و نول مجزا، از سنسور به چراغ‌های مربوط کشیده می‌شوند که پس از تشخیص حرکت توسط سنسور بار فاز در سنسور به سمت چراغ‌ها متصل شده و باعث روشن شدن چراغ‌های مربوط می‌شود.

تنها در برخی از سنسورهای دیواری حالتی در نظر گرفته‌شده که می‌توان از حالت تشخیص سنسور آن را خارج کرد و به‌صورت دستی از کلیدی که بر روی سنسور تعبیه‌شده برای روشن خاموش کردن چراغ‌های مربوط استفاده نمود.

برای کم زیادشدن نور چراغ‌های تعبیه‌شده در بعد از سنسور خود سنسورها نمی‌توانند تأثیری در این موضوع داشته و برای این کار از دستگاهی به نام دیمر می‌توان استفاده نمود.

در رابطه با استفاده از چند لامپ برای سنسورها می‌توان نسبت به آمپر سنسور موردنظر و مصرف هر یک از لامپ‌ها این موضوع را تشخیص داد اما در هر شرایط استفاده از لامپ‌های ال ای دی و یا اس ام دی برای سنسورها طول عمر این دستگاه هارا بالابرده و مشکلات ناشی از داغ شدن و فشار براثر افزایش جریان را کاهش داد.

سنسورها وسیله‌های حساسی می‌باشند که برای سهولت کار تعبیه‌شده‌اند و می‌توان نسبت به محل موردنظر تنظیمات آن‌ها را تغیر داد، معمولاً اکثر سنسورها (سقفی یا دیواری) دارای حداقل یک سال ضمانت می‌باشند که در صورت ایراد پیدا کردن هر یک از عملکرد آن‌ها مانند خاموش نشدن و یا عمل نکردن چراغ‌ها نسبت به تنظیمات سنسور می‌توان آن‌ها را در صورت باقی ماندن از تاریخ ضمانت آن‌ها در محل تهیه‌شده تعویض کرد.

اگر به خدمات چراغ و سنسور نیاز داشتید کافی است درخواستتان را در وب‌سایت شرکت ویپان ثبت نموده و از تکنسین‌های ویپان کمک بگیرید یا با شماره تماس شرکت با ما در ارتباط باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق