پریدن فیوز بعد از چند دقیقه

در این مقاله همراه باشید تا درمورد علت پریدن فیوز بعد از چند دقیقه و نحوه حل مشکل صحبت کنیم. زمانی که سیستم برقی منزل به‌درستی کار کند یعنی تمام سیم‌کشی‌ها و وسایل برقی و مینیاتوری‌ها ایرادی ندارند اما زمانی که پس از روشن‌کردن وسیله یا قسمتی از برق منزل بعد از چند دقیقه فیوز بپرد و به اصطلاح برق اتصالی کند در این صورت یا فیوز بخش مربوطه ضعیف یا دچار مشکل است و یا سیم‌کشی بخش مربوطه بعد از گذشت این چند دقیقه داغ شده و توان عبور آن جریان را ندارد و فیوز بخش مربوطه می‌پرد.

در این حالت‌ها می باست بیشترین توانی که وسایل و روشنایی‌های قسمت مربوطه می‌توانند مصرف کنند را نسبت به وات و آمپر مصرفی آنها اندازه‌گیری نمود و با استفاده از این اطلاعات سیم‌کشی بخش موردنظر را چک کرد و نسبت به سایز کابل و یا سیم و متراژ آن، توان عبوری را اندازه‌گیری کرد که در صورت کم بودن توان سیم‌کشی می‌بایست سیم‌کشی قوی تر جایگزین آن شود.

توجه داشته باشید که ممکن است سایز سیم مورد استفاده در مکان موردنظر مناسب باشد، اما فرسودگی سیم‌کشی بر اثر گذشت زمان طولانی و یا استفاده از سیم نامرغوب و نامناسب نیز می‌تواند دلیل بروز این مشکل باشد و در نهایت فیوز مینیاتوری که نسبت به همان آمپر سنجی اولیه (بیشترین توان مصرف دستگاه‌های برقی و روشنایی) می‌توان تشخیص داد که برای آن قسمت یا آن مدار مناسب است یا باید آمپر بالاتری در نظر گرفته شود.

تمامی مراحل بالا را اگر تکنسینی که در ابتدای سیم‌کشی، کار آن مکان را انجام می‌دهد، در نظر گیرد در آینده هیچ‌کدام از این مشکلات پیش نمی‌آید، ایراد پیداکردن فیوز نیز در صورت استفاده طولانی‌مدت و اتمام عمر مفید وسیله نیز می‌تواند باعث این امر شود که با چک کردن سیم‌کشی و خود فیوز می‌توان به‌راحتی متوجه این امر شد.

پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر آدم دست ‌به‌ آچاری هستید، رفع اتصالی برق خود را به شرکت خدمات برق ساختمان ویپان بسپارید. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت ویپان یا شماره تماس شرکت با ما در ارتباط باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق