چرا بدنه کولر برق دارد؟

ممکن است برای شما پیش‌آمده باشد که با دست زدن به بدنه کولر دچار برق‌گرفتگی شده باشید. ازآنجایی‌که این مشکل که علل مختلف نیز دارد امری تخصصی و خطرناک است پیشنهاد ما این است در صورت بروز این مشکل از یک فرد باتجربه در زمینه برق کمک بگیرید  البته نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که قبل از اقدام به هر کاری مینیاتوری و برق اصلی را قطع کنید.

ما در شرکت ویپان با داشتن متخصصین کاربلد در رفع حل این مشکل می‌توانیم به شما کمک کنیم کافی است با ثبت درخواست سرویس کولر آبی در  وب سایت ویپان یا تماس با شرکت ما می‌توانید هزینه این درخواست را محاسبه کرده و سفارش خود را انجام دهید.

اما درصورتی‌که این می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد علل و رفع این مشکل پیدا کنید در ادامه همراه ما باشید:

1 – بعد از اینکه با فازمتر تست کرده و متوجه شدید که بدنه کولر آبی برق دارد و  مینیاتوری مرتبط با برق کولر خود را قطع کردید سراغ موتور کولر خود بروید و با استشمام و شواهد ظاهری مطمئن شوید که موتور کولرتان سالم است.

2 – سراغ پمپ کولر بروید و مطمئن شوید که پمپ نیز سالم است. برای این کار پمپ را از مدار خارج کرده و با دادن برق خارج از مدار از این امر اطمینان حاصل کنید.

3 – حالا نوبت چک کردن برق و سیم‌کشی کولر آبی است، ابتدا سراغ جعبه تقسیم کولر بروید و سپس تک‌تک اتصالات کابل‌های داخلی کولر را چک کنید چرا که  قطعاً فاز وردی به کولر در یکی از اتصالات به بدنه کولر تماس پیدا کرده و بدنه را فاز دار کرده است.

بعد از بررسی موارد بالا و نحوه درست اتصالات مشکل برطرف خواهد شد اما به دلیل این که این مورد بسیار خطرناک است و ممکن است کودکان شما یا باقی افراد با تماس به این کولرهای برق‌دار دچار برق‌گرفتگی شوند پیشنهاد ما اضافه‌کردن مینیاتوری محافظ جان در سیستم برق‌کشی کولر ابی شماست که در صورت  پیش‌آمدن این موضوع به‌سرعت برق را قطع کرده و مانع از نشر جریان برق خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق