چرا تسمه کولر آبی مدام پاره می شود؟

در بعضی از موارد پس از آنکه تسمه را عوض می‌کنید تسمه مجدداً پاره می‌شود حتی گاهی احتمال می‌دهید که شاید تسمه جدیدی که خریداری کردید نیز دچار مشکل است و مجدد تسمه دیگری تهیه می‌کنید اما باز تسمه جدید پاره می‌شود و متوجه می‌شوید که مشکل از جای دیگری است ما در این مقاله با بررسی علت‌های مختلف این موضوع و نحوه رفع مشکل آن در ادامه همراه شما هستیم.

ازآنجایی‌که کار تسمه به حرکت درآوردن میل شفت و پروانه حلزونی است که انرژی این حرکت از موتور تعبیه می‌شود و این انتقال انرژی به تسمه از طریق فولی انجام می‌شود تنظیم و به‌ اصطلاح رگلاژ تسمه امری مهم است؛ بنابراین پیشنهاد ما استفاده از متخصصین باتجربه ویپان است.

اگر بخواهیم علت اینکه تسمه مدام پاره می‌شود را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم از سه حالت زیر خارج نیست:

  • تسمه به‌درستی و با اصول رگلاژ نمی‌شود و معمولاً با سفت بستن بیش از حد تسمه این مشکل به وجود میاید که در نهایت به موتور نیز آسیب خواهد رساند.
  • آب بر روی تسمه می‌ریزد پس از بستن تسمه دقت کنید از آبریزها روی آن نریزد چرا که باعث پاره شدن تسمه خواهد شد.
  • فولی روی موتور دچار مشکل شده است و باعث خوردگی و پاره شدن مدام آن می‌شود ویا اینکه فولی و مدار در یک راستا نیستند (می بایست مانند تصویر در یک راستا باشند) و باعث خوردگی آن می شوند.

نکته: درصورتی‌که هیچ‌کدام از موارد بالا نبود جنس تسمه‌های تهیه شده نامرغوب است.

اگر به این خدمت نیاز داشتید می‌توانید با ثبت درخواست سرویس کولر آبی در  وب سایت ویپان یا تماس با شرکت ما در ارتباط باشید.

شماره تماس: 02191013700

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق