چرا کولر آبی صدای جیرجیر می‌دهد؟

وقتی کولر دچار مشکل می‌شود با ایجاد صداهای مختلف ما را راهنمایی کند و  به‌قول‌ معروف خبر از سر درون خود را به ما بدهد. یکی از صداهایی که با ایجاد مشکلی در کولر ایجاد می‌شود صدای جیرجیر است، صدایی مثل ساییده شدن قطعات چرم به هم دیگر است، در این مقاله قصد داریم علت به‌وجودآمدن صدای جیرجیر کولر و نحوه رفع مشکلات آن را مورد بررسی قرار دهیم.

اولین موردی که باید در صدای جیرجیر چک شود تسمه است، درصورتی‌که تسمه دچار خوردگی و پوسیدگی شده باشد یا بسیار سفت بسته شده باشد و به‌ اصطلاح رگلاژ نشده باشد این مشکل به وجود می‌آید دقت کنید درصورتی‌که تسمه سفت بسته شده باشد به موتور کولر فشار وارد کرده و موتور کولر دچار آسیب خواهد شد.  نکته مهم‌تری که در این مورد وجود دارد این است که مطمئن شوید تسمه خیس نشود. آب ریختن روی تسمه مشکلات زیادی از جمله صدای جیرجیر به وجود خواهد آورد که این مورد نیز در صورت نادیده‌ گرفته‌ شدن مجدد باعث سوختن موتور خواهد شد.

بعد از چک کردن تسمه و اطمینان از موارد تسمه که مهم‌ترین قطعه در صدای جیرجیر کولر آبی است بهتر است یاتاقان‌ها نیز چک شود. اگر صدای جیرجیر حاصل از مشکلات یاتاقان باشد بعد از روغن‌کاری یاتاقان‌ها این مشکل رفع خواهد شد اما بعد از مدتی حدود یک هفته ممکن است که صدای جیرجیر مجدداً تکرار شود که این بار موقع تعویض یاتاقان‌هاست و کافی است برای حل مشکل به طور قطعی یاتاقان‌ها را تعویض کنید.

نکته: گاهی این صدا می‌تواند به دلیل درست جا نخوردن درب‌های کولر آبی و یا شل شدن آنها به دلیل قدیمی بودن کولر آبی حاصل شود که با چک کردن آنها و تنظیم درب‌ها به‌راحتی می‌توانید آن را حل کنید.

از آنجایی‌که تشخیص درست می‌تواند شمارا از هزینه‌های اضافی دور کند پیشنهاد ما استفاده از خدمات شرکت ویپان توسط متخصصین باتجربه است، برای ثبت درخواست تعمیرات کولر آبی و استعلام قیمت از طریق وب‌سایت ویپان یا شماره تماس شرکت با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس: 02191013700

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق