چه زمانی قطعی برق مربوط به اداره برق است؟

علت قطعی برق چیست؟

قبل از ‌پاسخ به این سؤال لازم است اطلاعاتی در مورد تابلوهای نصب شده در ساختمان و نحوه انتقال برق توسط شرکت‌های توزیع به تابلو ها و ساختمان داشته باشیم.

شاید تابه‌حال برای شما هم این سؤال پیش‌آمده باشد که چرا تابلو کنتورهای منازل دارای دو درب هستند و داخل هر دو آنها فیوز مینیاتوری نصب شده؛ ولی در یک سمت لوازم اضافه‌تری مشاهده می‌کنید. در سمت دیگر سیم‌کشی پیچیده‌تر و تعداد فیوز بیشتری قرار داده شده است.

زمانی که برای خرید برق از شرکت‌های توزیع اقدام می‌کنیم آنها اقدام به نصب یک تابلو کنتور در ساختمان می‌کنند. سایز تابلو منوط به تعداد کنتور درخواستی دارد، بعد از نصب تابلو کنتور اداره برق اقدام به کابل‌کشی از شبکه توزیع خود به کنتور شما می‌کند و قبل از کنتور با لوازم حفاظتی از جمله کلید قطع‌کننده برای کل تابلو و فیوزهای مینیاتوری برای هر واحد می‌کند و بعد خروجی هر فیوز را به کنتور هوشمند متصل کرده و آن را برقرار می‌کند در نهایت خروجی کنتور را به آن  سمت تابلو و به مینیاتوری مختص هر واحد متصل می‌کند این‌گونه اداره برق می‌تواند میزان برق مصرفی شما را توسط کنتور برق ثبت کند.

دلیل اینکه قبل از کنتور کلید حفاظتی و فیوز مجزا نصب می‌شود، حفاظت از کابل ورودی و شبکه عمومی شرکت توزیع می‌باشد و فیوزهای مینیاتوری مجزا برای هر واحد نیز جهت جلوگیری از مصرف بیش از حد مجاز می‌باشد. درب اول تابلو که در آن تجهیزات اداره برق نصب شده است، جهت جلوگیری از تخلف توسط مصرف‌کننده‌ها پلمپ می‌باشد. ولی برای قطع و وصل فیوزها دسترسی ایجاد شده است.

چه زمانی قطعی برق مربوط به اداره برق است؟

حال برای پاسخ به سؤالی که چه زمانی قطعی برق مربوط به اداره برق است؛ باید بگوییم زمانی که فیوزهای قبل از کنتور برق خود را بررسی می‌کنید و متوجه بی برقی آن می‌شوید مسلماً برق از سمت اداره برق قطع می‌باشد ولی قبل از باید توجه داشته باشیم که حتماً برق از قبل فیوز قطع باشد؛ برای این اطمینان بهترین راه‌حل کمک گرفتن از یک برقکار متخصص و ماهر است؛ چرا که کار کردن روی تابلو برق بدون تخصص، خطرات جانی و مالی به همراه خواهد داشت. از طرفی زمانی پیش می‌آید که به دلیل وجود اتصالی در سیم‌کشی داخلی منزل شما موجب پریدن فیوزهای قبل ‌و بعد کنتور می‌شود و باید بررسی کنیم که این موضوع باعث اشتباه ما نشود.

در صورتی که نیاز به سیم‌کشی ساختمان شامل عیب یابی، تعویض یا تفکیک داشتید. می‌توانید با شماره 91013700-021 تماس بگیرید. و از مشاوره رایگان متخصصین ما برخوردار شوید.

همچنین از طریق وبسایت ویپان درخواست خود را ثبت کنید. و از 45 روز گارانتی خدمات ما برخوردار شوید.

نظرات بسته شده است.

درخواست خدمات تخصصی برق