کولر بازدهی ندارد علت چیست؟

شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که با وجود سرویس کولر، بازدهی و خنکی موردنظر را از کولر آبی خود نداشته باشید عدم بازدهی کولر آبی علت‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد، اگر فردی باحوصله و دست به آچار هستید کافی است به ترتیب چک‌ لیست زیر عمل کنید:

1- برزنت کولر آبی را چک کنید و مطمئن شوید که باد به‌ درستی به داخل کانال هدایت می‌شود.

2 –ابتدا به طور کامل سیستم آبرسانی کولر آبی را چک کنید، سیستم  آبرسانی کولر از شیر آب کولر شلنگ کولر، محل اتصال شلنگ به بدنه کولر (مهره و ممگی کولر آبی) ، شناور، پمپ کولر، تمام اتصالات و سه‌راهی آب داخل کولر آبی را شامل می‌شود و باید تمامی نقاط پوشال‌ها به‌درستی و با فشار آب مناسب خیس باشد.

3- عدم رگلاژ درست تسمه یکی دیگر از مواردی است که باعث کم‌شدن بازدهی کولر آبی خواهد شد و معمولاً درصورتی‌که تسمه شل بسته شده باشد ایجاد می‌گردد البته سفت بسته‌ شدن تسمه نیز باعث آسیب به موتور کولر خواهد شد بنابراین رگلاژ صحیح تسمه  امر بسیار مهمی است.

درصورتی‌ که موارد بالا را چک کردید و همه این موارد درست بود مورد آخر سایبان مناسب کولر آبی است، در برخی از روزهای گرم تابستان به دلیل گرمای بیش از اندازه هوا از راندمان کولرهای آبی کم می‌شود برای بهبود این امر نصب سایبان مناسب می‌تواند شرایط را بهبود بخشد. اگر از سایبان مناسب هم استفاده می‌کنید ولی همچنان نیاز به بازدهی بیشتری دارید پیشنهاد ما استفاده از فولی بزرگ‌تر روی موتور کولر است.

در هرکدام از خدمات بالا از تشخیص و کارشناسی مشکل تا سرویس کولر و نصب سایبان و رگلاژ تسمه و تعویض فولی موتور می‌توانید از طریق وب‌سایت ویپان قیمت را مشاهده و در خواست خود را ثبت کنید و یا از طریق شماره‌های تماس شرکت با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس: 02191013700

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق