آیفون تصویری فقط واحد خودم زنگ نمیخورد مشکل چیست؟

می‌خواهیم در مورد یکی از مشکلات مربوط به زنگ آیفون‌های تصویری صحبت کنیم در ادامه در مورد حالتی که آیفون تصویری فقط برای یک واحد زنگ نمی‌خورد را مرحله‌به‌مرحله بررسی و مشکل را برطرف می‌کنیم در ابتدا حتماً با تست کردن زنگ واحدهای دیگر اطمینان پیدا کنید که فقط یک واحد مشکل دارد سپس مراحل را به‌صورت زیر طی کنید:

  • سیم زنگ پشت مانیتور داخل واحد را چک می‌کنیم، پیشنهاد ما این است درصورتی‌که حتی به‌ظاهر اتصال درست بود اتصال را بازکرده و مجدد سربندی را انجام دهید.
  • درصورتی‌که اتصال سیم زنگ پشت مانیتور برقرار بود، این بار قطع کن مانیتور را شستشو دهید. برای این کار کافی است مانیتور را بازکرده و قطع کن را با اسپری تمیزکننده‌های برد الکترونیک یا الکل شستشو دهید، مراقب باشید به قسمت‌های دیگر اسپری نکنید.
  • از یک مانیتور تست استفاده کنید و با بستن یک مانیتور سالم مطمئن شوید که مانیتور سالم است می‌توانید این کار را با مانیتور یک همسایه دیگر که سالم است انجام دهید در غیر این صورت دقت کنید باید مانیتور تست از همان برند آیفون تصویری خودتان باشد. درصورتی‌که با بستن مانیتور سالم مشکل برطرف شد نیاز است که بردهای داخلی مانیتور مشکل‌دار تعمیر یا تعویض شود یا حتی گاهی مجبور باشید در صورت اینکه بردهای داخلی ارزش تعمیر یا تعویض نداشتند مانیتور نو تهیه کنید، تعمیر بردهای آیفون تصویری نیازمند یک متخصص بردهای الکترونیک است.

اگر مانیتور سالم هم با قرارگرفتن در مدار جدید همان مشکل را پیدا کرد بنابراین مانیتور اول نیز در اکثر موارد سالم است و باید مراحل را به‌صورت زیر جهت رفع مشکل ادامه دهید:

  • همان‌طور که می‌دانید سیم زنگ برای هر واحد به‌صورت مجزا کشیده می‌شود، بنابراین سیم زنگ واحد مشکل‌دار را از پشت شاسی صفحه جلو درب، بررسی کنید و از برقراری اتصال آن مطمئن شوید.
  • این بار با چک کردن شاسی صفحه جلو درب از سالم بودن شاسی مرتبط با واحد مشکل‌ دار اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز با شستشو شاسی به روش شستشو قطع کن مانیتور که در بالا توضیح داده شد توسط اسپری تمیزکننده بردهای الکترونیکی یا نهایتاً تعویض شاسی مرتبط مشکل را حل کنید.

درصورتی‌که با هیچ‌کدام یک از موارد بالا مشکل حل نشد نیاز به تعویض سیم‌کشی زنگ واحد مربوطه است و می‌بایست سیم‌کشی را تعویض یا از سیم‌های در انتظاری که قبلاً ممکن است پیش‌بینی یا تعبیه شده باشد استفاده کرد.

همان‌طور که می‌دانید عیب‌یابی و یا تعمیرات آیفون‌های تصویری  است کار به‌ظاهر ساده اما با پیچیدگی بالاست و ممکن است در صورت عدم تسلط کافی سیستم آیفون واحدها و همسایگان دیگر را نیز دچار اختلال کنید ما در شرکت ویپان با داشتن تکنسین‌های زبده در ارتباط با خدمات نصب و عیب‌یابی آیفون‌های تصویری از طریق وب‌سایت ویپان و شماره تماس شرکت در خدمت شما هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

درخواست خدمات تخصصی برق